پزشکی و سلامت

مصرف آبلیمو و مایعات تنها درمان خانگی مسمومیت

آبلیمویک متخصص تغذیه درمان خانگی مسمومیت را تا زمانی مجاز دانست که بیمار احساس سردرد و سرگیجه نداشته باشد چرا که پس از آن بیماری خطرناک می‌شود و خاطرنشان کرد: بیماران با مصرف مایعات، آبلیموی تازه و لبنیات تازه می‌توانند به دفع مواد مسموم کمک کنند.

دکتر ضیاءالدین مظهری ، با اشاره به افزایش مسمومیت‌های غذایی در فصل گرما، توصیه کرد: مردم باید به محض مشاهده تغییر رنگ و طعم مواد غذایی با دقت در مورد مصرف آن تصمیم بگیرند و به تاریخ مصرف روی آن اطمینان کامل نداشته باشند.

مظهری در رابطه با تنوع مسمومیت در مواد غذایی اظهار کرد: در بعضی از مواد غذایی پس از پایان مهلت استفاده، فقط کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند اما برخی از مواد غذایی ممکن است آلودگی‌های میکروبی و حتی مسموم خطرناک و کشنده تولید شود.

این استاد دانشگاه مصرف داروهای خودسرانه در منزل را بسیار خطرناک دانست و افزود: در صورتی که بیمار احساس سردرد و سرگیجه داشت، حتما به مراکز درمانی مراجعه کند تا با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک معالج تجویز می‌کند، بهبودی حاصل شود.

وی با بیان این که سیستم دفاعی بدن تلاش می‌کند تا از راه اسهال و استفراغ و در واکنش اولیه مسمومیت را دفع کند، افزود: بیماران باید با مصرف مایعات، آبلیموی تازه و لبنیات تازه به دفع مواد مسموم کمک کنند.

نایب رییس انجمن علمی پیشگیری از چاقی با اشاره به مصرف رادیکال‌های آزاد در قالب طعم‌دهنده‌ها و نگه‌دارنده‌های شیمیایی گفت: مصرف این نوع مواد منجر به بیماری‌های خود ایمنی می‌شود. در این بیماری‌ سلول‌های دستگاه‌های ایمنی توان تشخیص مواد خارجی از سلول‌های بدن را از دست می‌دهد که در این صورت، مسمومیت ضربه سنگین به بدن وارد می‌کند.

منبع : ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا