بانوانبیماری زنان

مسکن های خانگی برای کاهش درد قاعدگی

مسکن خانگی برای کاهش درد قاعدگی : علت دقیقی برای عادت ماهانه دردناك در دختران و زنان وجود ندارد اما زنان و دختران زیادی آن را تجربه می‌كنند. درد شکم در قاعدگی به علت انقباض رحم که نوعی عضله است، رخ می‌دهد. حال اگر میزان این انقباضات بسیار قوی باشد، باعث مسدود شدن عروق نزدیک به رحم و در نتیجه اکسیژن رسانی به رحم متوقف می‌شود و همین کمبود اکسیژن منجر به درد می‌شود.

درد قاعدگی یا اولیه است یا ثانویه

درد قاعدگی یا اولیه است یا ثانویه، که درد قاعدگی اولیه به دلیل چرخه ی قاعدگی رخ می‌دهد، در حالی که درد قاعدگی ثانویه ناشی از مشکل در اندام‌های تولید مثلی است. دردها غالبا در روزهای اول شروع عادت ماهانه اتفاق می‌افتد و یكی دو روز بیشتر طول نمی‌كشد. بهتر است برای کاهش دردهای خود در دوره قاعدگی کمتر مسکن بخورید و بیشتر سراغ مواد طبیعی بروید. برای کاهش میزان درد قاعدگی استفاده از عرقیات گیاهی مانند رازیانه و بابونه موثر است این عرقیات می تواند دردهای شما را بهبود ببخشد.

این داروهای گیاهی را باید مدتی قبل از شروع قاعدگی مثلا یک هفته تا 10 روز قبل شروع و روزی یک استکان مصرف کرد. در دوسه روز نخست قاعدگی نیز می توان مصرف آنها را ادامه داد.

عادت ماهانه دردناك
عادت ماهانه دردناك

همچنین می توانید 3 چوب دارچین را درون یك لیوان آب جوش بگذارید و سر لیوان را با نعلبكی ببندید. اجازه دهید دارچین به مدت 10 دقیقه در آب جوش بماند تا دم بكشد سپس چوب‌ دارچین را از لیوان خارج كرده و دمنوش را میل كنید. نوشیدن 2 لیوان دمنوش دارچین و خوردن غذاهایی با طبع گرم مانند كاچی می‌تواند بهترین انتخاب برای نخستین روز قاعدگی باشد.

مصرف یك فنجان سنبل‌الطیب قبل از صبحانه، ناهار و شام از روش‌های دیگری است كه دردهای شما را آرام می‌كند. استفاده از چای زنجبیل و چای بابونه را نیز فراموش نكنید.همچنین یكی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای پیشگیری از بروز كم‌خونی و ضعف عمومی بدن در روزهای قاعدگی یك هفته مانده به شروع قاعدگی نوشیدن چای گل همیشه بهار است.

زنجیل در تسكین دردهای قاعدگی بسیار موثر است. یك قاشق مرباخوری زنجبیل را در یك فنجان آبجوش ریخته و در آن را به مدت 10 دقیقه ببندید. سپس آن را صاف كرده و مصرف كنید.

بیماری بانوان در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا