بانوان

تغذیه مناسب بانوان در دوران قاعدگی

تغذیه مناسب بانوان در دوران قاعدگی

همه خانم ها راه حل هایی برای مقابله با مراحل مختلف و دردناک قاعدگی دارند که کمتر سختی آن را احساس کنند، از استفاده از کیسه آب گرم گرفته تا خوردن دم کرده در واقع مدیریت علائم جسمی و عاطفی چرخه قاعدگی است. در این مطلب میخواهیم شما را با تغذیه مناسب بانوان در دوران قاعدگی و خوراکی های مفید در چرخه قاعدگی آشنا کنیم . پس با زندگی سالم همراه باشید.

پریسیلا گونسالز ، متخصص تغذیه در انگلستان می گوید: پیروی از رژیم غذایی برای بهینه سازی چرخه قاعدگی شما یک گام مهم برای هر زن است ، اما مهم این است که با جریان قاعدگی پیش بروید ، به زبان بدن خود گوش دهید و به چرخه طبیعی بدن خود احترام بگذارید.

شما می توانید روی شیوه هایی تمرکز کنید که می توانند به تنظیم چرخه بدن شما کمک کنند. هنگامی که بدن شما به نوسانات ریتم طبیعت خود وصل می شود ، چرخه شما کمتر دردناک می شود و درک راحت تری از آن خواهید داشت.

اما واقعاً رژیم غذایی برای بهینه سازی چرخه قاعدگی شما چیست؟ خوراکی های مفید در چرخه قاعدگی !

تغذیه مناسب بانوان در دوران قاعدگی زندگی سالم
چه چیزی در طول چرخه قاعدگی باید خورد ؟

چه چیزی در طول چرخه قاعدگی باید خورد ؟

قاعدگی (روز اول تا پنجم )

در طی دوره خود روی غذاهایی تمرکز کنید که می توانند سطح منیزیم و آهن را تقویت کنند ، مانند سبزیجات برگ سبز تیره ، آجیل ، دانه ها ، جلبک دریایی ، موز و شکلات تیره. غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب ضروری هستند ، مانند آووکادو ، ماهی ، دانه های شاهدانه .

حتماً با چای و دمنوش بدن خود را ترمیم کنید ، چای گیاهی یا  دمنوش برگ تمشک قرمز و گزنه بنوشید تا در رفع گرفتگی قاعدگی کمک کند. برای حمایت از خواب خود نیز بابونه یا لیموترش را امتحان کنید.

در طی روزهای خونریزی از تمرینات ورزشی سخت  خودداری کنید و روی یوگا و کشش سبک تمرکز کنید. در طی مرحله  نخست قاعدگی، بدن سخت کار می کند ، که می تواند باعث خستگی شود. سعی کنید تا حدامکان زود بخوابید. ماساژ درست قبل از شروع چرخه نیز برای کمک به گردش خون شما مفید است.

روز پنجم به بعد قاعدگی

سطح استروژن و تستوسترون در این دوره رو به افزایش است. در این مدت مهم است که مطمئن شوید که بدن خود را خوب تغذیه می کنید ، تا بدنتان بتواند خود را بازسازی کند. تخم مرغ را در این مدت در چرخه غذایی خود قرار دهید.

کمبود پروژسترون در این دوره باعث علائم مختلفی از جمله عدم قاعدگی ، مشکلات خلقی و همچنین منجر به تسلط استروژن می شود.

روی غذاهای کامل متمرکز شوید که قند خون را به طور چشمگیری افزایش نمی دهند. برای کاهش قند خون ، کربوهیدراتهای جایگزین شده را امتحان کنید. چربی ها و پروتئین ها را در هر وعده غذایی قرار دهید. وعده های غذایی منظم و ساعات منظم به تعادل قند خون کمک می کند.

انرژی شما در این مرحله به اوج خود خواهد رسید ، بنابراین اگر شما در حال برنامه ریزی فعالیت ها یا تمرینات ورزشی هستید، این زمان انجام آنهاست.

زندگی سالم ( مجله اینترنتی سلامت، پزشکی و بانوان )

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا