پزشکی و سلامت

لجنی مؤثر برای درمان بیماری ها

لجنلجن دریاچه‌ی ارومیه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های پوستی و روماتیسمی، بیماری‌های سایکوسوماتیک (روان تنی)، بیماری‌های زنان خصوصاً التهاب لگن و اختلالات قاعدگی و بسیاری دیگر از بیماری‌ها موثر است.

ایسنا: عضو هیئت علمی گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: لجن دریاچه‌ی ارومیه در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های سایکوسوماتیک (بیماری‌های روان تنی) موثر است.

عضو هیئت علمی گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: وجود کلر، سولفات، گوگرد، مواد رادیواکتیو، ید و آهن در لجن دریاچه‌ی ارومیه که منابع طبی و درمانی محسوب می‌شوند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

وی با بیان این‌که در گذشته لجن دریاچه‌ی ارومیه به صورت انبوه به بیمارستان شوروی در تهران که هم‌اکنون به نام پانزده خرداد فعالیت می‌کند، برای درمان بیماران منتقل می‌شد، افزود: هم‌اکنون هیچ استفاده‌ای از لجن دریاچه‌ی ارومیه نمی‌شود در ارتباط با خاصیت درمانی لجن دریاچه‌ی ارومیه تا به حال چندین کتاب به رشته تحریر درآمده است که من با مراجعه و جمع‌آوری اطلاعات با ارائه‌ی مقاله‌ای در کنگره سراسری طب و دریا در بوشهر به این موارد پرداختم.

این دانشیار مغز و اعصاب گفت: لجن دریاچه‌ی ارومیه در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های پوستی و روماتیسمی، بیماری‌های سایکوسوماتیک (روان تنی)، بیماری‌های زنان خصوصاً التهاب لگن و اختلالات قاعدگی و بسیاری دیگر از بیماری‌ها موثر است.

دکتر مشکینی خاطرنشان کرد: منشا خاصیت درمانی دریاچه‌ی ارومیه شوری آب دریاچه نیست چنانچه هم‌اکنون شوری دریاچه به حد بالایی رسیده است اما هیچ استفاده‌ای جز برداشت نمک ندارد، اما وجود لجن‌های حاوی عناصر طبیعی در لجن این دریاچه سبب منحصر به فردی آن شده است، هر چند که خشک شدن لجن دریاچه و قرارگیری توده‌های نمک بر روی آن باعث از بین رفتن و خشک شدن این ماده که به نوعی کرم مرطوب طبیعی محسوب می‌شود، شده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا