آرایش و زیبایی

كاربردهای ليزر تراپی

با توجه به گستردگی و تنوع اثرات مفید این نوع از لیزرها بحث علمی پیرامون روند چگونگی اثرات مفید و تحقیقات علمی نیازمند زمانی طولانی‌تر است لذا در ذیل تنها به بخشی از منافع و توجیهات علمی این نعمت الهی می‌پردازم و شایان توجه است با توجه به تازگی لیزر تراپی كه تنها نیم قرن از آن می‌گذرد و با توجه به اشتیاق بسیار زیاد مراكز تحقیقاتی و علمی جهان بر این موضوع هر روز دهها مقاله و تحقیقات ارائه می‌گردد كه بسیاری از آنها پایه درمانهای جدید خواهد بود .

در واقع زمانی كه لیزر تراپی انجام می‌گردد لیزر تنها بر مكانیسم‌های معیوب یا نیازمند ارتقاء موثر خواهد بود و بر روی فعل و انفعالات طبیعی تاثیر چندانی ندارد  چرا که در این حالت گیرندهها ی لیزر  غیر فعال هستند، در واقع لیزر LLLT  یك فاكتور تنظیم كننده – تصحیح كننده و القاء كننده انرژی حیاتی است . در طی لیزر تراپی ، گردش خون بهتر می‌شود – سیستم ایمنی فعال می‌شود – اثرات ضد التهاب  مشاهده خواهد شد (فاز التهاب را تسریع می‌كند) – گردش لنفاوی را بهتر می گردد – درد كاهش می‌یابد – ترمیم تسریع می‌گردد – بیواستیمولاتور است – روی سلولهای اعصاب اثر می‌كند و… و در نهایت مكانیسمی است برای دستیابی سلول‌ها و بافت‌ها و بدن به سطح سلامت ، تعادل و انرژی حیاتی بالاتر .

لیزر LLLT تكنیك حمایتی برای بهتر شدن و تسریع روند ترمیم و ضد دردی در بسیاری از جراحی‌ها است . پرولیفراسیون فیبروپلاستها  را تقویت می‌كند – چرخه تنفسی در میتوكندری را ارتقاء می‌دهد همچنین می توان بصورت اختصاصی به اثرات مفید لیزر LLLT  – روی آرتریت درماتوئید و آرتریت پسوریازسیمی  – برای درمان كندرومالاسی پاتلا  – در آرتروز  -غضروف سازی و كاهش درد و فعالیت فیزیكی مفاصل اشاره كرد – در OA- برگر و سندرم  رینو كاربرد دارد – در تاندونیت‌ ها و تنوسینوریت ساعد اثرات مفید فراوانی داشته است– در پارگی‌های كپسول شانه و مشكلات عضلات سوپرا اسپیناتوس و بوریست‌ حاد موثر است – در آسیب‌های تاندونها نظیر آشیل، فاشئیت كف پا موثر است – در آسیب‌های ورزشی ضمن كاهش درد تسریع روند بهبودی می‌دهد و سرعت بازگشت ورزشكار را افزایش می‌دهد .

لیزر LLLT روی دردهای نوروپاتیك – دردهای رفلكسی و ارجاعی اثرات مفیدی دارد. لیزر LLLT در درمان انواع زخم‌های دیابتی ، زخم بستر ، سوختگی‌ها ، كلوئید و زخم‌های همانند زخم های جراحی بسیار مفید است و روند ترمیم را تسریع می‌كند.از لیزر برای كمك به درمان پسوریازیس ، برای كاهش درد  فك و صورت نظیر درگیری عصب تری ژمینال ، سینوزیت ودردهای میگرنی استفاده می شود  .

لیزر برای رفع مشكلات مفصل TMG بسیار موثر است – در رفع مشكلات فلج‌های اعصاب محیطی نظیر عصب فاشیال موثر است -LLLT  برای درمان آكنه ، سلولیت‌ها ، استریا ، Hair Loss كاربرد زیادی دارد . شاید برایتان جالب شاید یكی از درمان‌های موثر و کنترل کننده  فشار خون‌های بالا،کبد چرب،دیابت استفاده از لیزر تراپی است. تحقیقات مثبت زیادی پیرامون آن انجام شده واکنون در  پروتوکولهای درمانی از آن استفاده می شود. تكنیكهای منحصر به فرد می‌توان از طریق تابش نور لیزر بر روی مناطق خاصی از بدن كیفیت كنترل دیابت را ارتقاء داد – این نور می‌تواند فعالیت خون رسانی و گشاد كنندگی متناسبی در عروق ایجاد كند ،  حتی در عروق كرونر .

LLLT  در كاهش و رفع مشكلات تونل كارپال سندوم بسیار مفید است( دارای تایید FDA) و حتی پس از جراحی رضایت بیمار از جراحی را چندین برابر می‌كند. از لیزر در مشكلات پوستی مانند رفع عوارض پیری ، كك و مك-  لایه برداری پوست ، نورس اپسیوین – رفع موهای زائد صورت و بدن ، رفع تاتو و خالكوبی‌ها – لنتیگو و جوان سازی ، ضایعات عروقی و حتی واریس و …. استفاده می‌شود. از لیزر در كاهش ادم نیز به خوبی استفاده می‌شود . شاید جالب باشد كه بدانید لیزر خاصیت استریل كننده هم روی زخم‌ها دارد . همچنین اختلالات سرد مزاجی در خانم‌ها و ImpoTane  در آقایان به كمك طول موجهای ویژه لیزر بهتر خواهد شد

منبع:پزشک آنلاین

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا