تغذیه سالم

چیزی بهتر از یک قهوه بهشتی نیست

قهوه بخوریم یا نه ؟

قهوه صبح با طعم و مزه بسیار عالی اش به نظر می رسد یک نوشیدنی بهشتی باشد و اکنون به لطف دانشمندان مشخص شده برای سلامت هم مفید است. مطالعات نشان می دهد که قهوه توانایی شما در حل مسئله را افزایش می دهد.

در خصوص اینکه به نتیجه برسیم که قهوه بخوریم یا نه همراه مجله اینترنتی زندگی سالم باشید.

محققان بررسی کردند که چگونه یک قهوه باید تولید شود تا خطر حملات قلبی و مرگ را کاهش دهد.آنها نتیجه گرفتند که قهوه فیلتر شده برای ما سالم ترین است.

این تحقیق ،در مجله اروپایی پیشگیری از بیماری های قلب و عروق نیز منتشر شد و نشان داد که قهوه بدون فیلتر حاوی موادی است که کلسترول خون را افزایش نمی دهد.

“با استفاده از فیلتر اینها از بین می رود و باعث می شود حملات قلبی و مرگ زودرس کمتر شود.”

پروفسور Dag S. Thelle از دانشگاه گوتنبرگ سوئد می گوید:30 سال پیش ،کشف کردیم که نوشیدن قهوه با کلسترول افزایش یافته با افزایش کلسترول LDL “بد” مرتبط است.سطح کلسترول “بد” در قهوه می تواند “پیامدهای مضر برای سلامت قلب” داشته باشد.درواقع ما قهوه خود را برای چندین دهه اشتباه نوشیدیم.

وی اظهار داشت: این اثر بر كلسترول منجر به سكته قلبی بیشتر و مرگ ناشی از بیماری قلبی خواهد شد. اما انجام یک کارآزمایی به صورت تصادفی غیرقانونی و غیرقانونی بود. بنابراین ما یک مطالعه بزرگ برای جمعیت بزرگتری تنظیم کردیم.

در این مطالعه 508مرد و زن سالم 20 تا 79 سال مورد بررسی قرار گرفته و از شرکت کنندگان خواسته شد که پرسشنامه ای را نشان دهند که نوع قهوه ای که  آنها مصرف می کنند در آن مشخص کنند.

برای این تحقیق ، استعمال دخانیات ، آموزش ، فعالیت بدنی ، قد ، وزن ، فشار خون و کلسترول نیز مورد توجه قرار گرفت.

پروفسور تله ادامه داد: به طور کلی  مشخص شد نوشیدن قهوه به عنوان یک عادت خطرناک تلقی نمی شود. در حقیقت ، نوشیدن قهوه فیلتر شده به عنوان یک گزینه سالم تر از نوشیدن قهوه نیز دیده شد.

بنابراین باخیال راحت قهوه بنوشید. “قهوه فيلتر نشده خطر مرگ را افزايش نمي دهد – به جز در مردان 60 سال و بالاتر   كه  با مرگ و مير بالاي قلب و عروق ارتباط دارد.

تنها افرادی که می دانند که کلسترول بالایی دارند و می خواهند در مورد آن کاری انجام دهند ، از تهیه نوشیدنی های تصفیه نشده ، از جمله قهوه ساخته شده با یک کافئین بالا خودداری کنند.

گروه مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا