تغذیه سالم

قهوه آب بدن را تامین می‌کند

قهوه آب بدن را تامین می‌کند

مزه‌ قهوه برای اکثر مردم مورد علاقه و خیلی خوب است. نوشیدنی‌های زیادی در بازار وجود دارد ولی طعم قهوه چیز دیگری است.

یک گروه تحقیقاتی از دانشکده ورزش و علوم ورزشی دانشگاه بیرمنگام انگلستان، دریافتند که نوشیدن روزانه قهوه ​​منجر به کم‌آبی بدن در مردان جوان نمی‌شود. هیچ تفاوتی در تعادل مایعات بدن بین قهوه و مصرف آب مشاهده نشده است. محققان معتقدند درحالی‌ که مصرف کافئین در مقادیر زیادی می‌تواند آب بدن را کم کندد، نوشیدن قهوه در حد متوسط ​​میزانی مشابه آب را در بدن فراهم می‌کند.

نوشیدن قهوه به تنهایی موجب افزایش عمر نمی‌شود. ولی تحقیقات نشان داده است کسانی که قهوه می‌نوشند بیشتر از کسانی که قهوه نمی‌نوشند عمر می‌کنند.

بدن انسان از بخش بزرگی از مایعات تشکیل‌ شده است در حدود 60٪ مایعات بدن مردان بالغ از آب است، اما این بستگی به سن، جنس و وضعیت سلامتی دارد. برای عملکرد مناسب اندام، وضعیت مایعات با دقت توسط طیف وسیعی از هورمون‌ها کنترل می‌شود و میزان مایعات مصرفی بر میزان آب بافت‌های بدن تأثیر می‌گذارد.

نگه‌داشتن مایعات بدن برای سلامتی بسیار حیاتی است و کمبود آب بدن با از بین رفتن توده بدن بین 1 تا 3 درصد اتفاق می‌افتد. دستورالعمل فعلی ا سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) برای میزان مصرف آب برای مردان بالغ 2.5 لیتر در روز است، البته هیچ اجماع علمی کلی‌ای درباره میزان موردنیاز نوشیدنی واقعی در بدن وجود ندارد اما آب بنوشید و قهوه را در حد متعادل استفاده کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا