سلامت و تندرستی

چه زمانی برس خود را عوض کنیم؟

چه زمانی برس خود را عوض کنیم؟ موی گرفتار شما در برس می‌تواند محل تولید باکتری باشد. زمان مناسب تعویض برس؟

قبل از اینکه بیشتر بخوانید ، نگاهی به برس خود بیاندازید. احتمالا از مو پوشانده شده باشد ، که خوب طبیعی است که هنگام برس زدن موهای شما ریخته شود. اما موهای سرگردان در برس ، واقعاً چقدر ناخوشایند به نظر می‌رسند؟

حتی اگر برس شما شبیه جاده کشی باشد ، من می‌فهمم که چرا شما ممکن است نخواهید آن را خالی کنید. گرچه موهای شما با طول عمر محدودتر است ، برس شما مهم‌ترین ابزار موی شما است و شاید خیال کنید به همان خوبی همان روزی که آن را خریداری کرده‌اید عملکرد خوبی دارد.

چه زمانی برس خود را عوض کنیم
زمان مناسب تعویض برس – چه زمانی برس خود را عوض کنیم

به خاطر داشته باشید که در حال حاضر کرونا بیداد می‌کند و ابزاری که احتمالاً همچنان روزانه استفاده می‌کنید برس سر است. الیزابت هیلمن ، آرایشگر و متخصص زیبایی می‌گوید: هر زمان که برس را از روی موهای خود عبور می‌دهید  روغن ، سلول‌های مرده پوست و باکتری را در داخل موها رها می‌کنید. با هر بار عبور برس ، آن‌ها دوباره به موهای شما اضافه می‌شوند ، که باعث می‌شود موها چرب‌تر به نظر برسند و مشکلات شایع موها ادامه پیدا کند.

اگر شما دارای مشکلات پوست سر مانند شوره سر باشید ، این مشکل با برس قدیمی بدتر می‌شود. به گفته هیكمن ، مبتلایان به شوره سر باید مرتباً برسخود را تمیز و عوض كنند. در غیر این صورت ، با برس زدن دوباره شوره‌های قدیمی ، شرایط شمارا بدتر می‌کند.

بنابراین ، چند بار درسال باید برس خود را جایگزین کنید؟ اگر آخرین باری که مسواک خود را عوض کرده‌اید این است که هنوز می‌توانید بدون پوشیدن ماسک صورت به فروشگاه مواد غذایی بروید ، احتمالاً خیلی طولانی شده است. متخصصان پوست می‌گویند: برس بايد بسته به مقدار مصرف روزانه از شش ماه تا يك سال تعويض شود.

آلیاشا ریورز ، آرایشگر نیز می‌گوید:

تعویض برس همچنین به کیفیت برس مو و اقدامات بهداشتی شما برای آن بستگی دارد. بیشتر اوقات می‌توانید به دنبال نشانه‌های تصویری باشید؛ بعضی از نمونه‌ها شامل جدا كردن موها ، شکسته شدن شانه‌ها و تجمع باکتری باشد. این‌ها همه نشانگرهای زمان مناسب برای جایگزینی برساست. بر اساس تجربه من ، هر شش تا هشت ماه یک‌بار باید برس خود را عوض کنید.

همیشه برای خرید یک برس خوب سرمایه‌گذاری کنید. گرچه درنهایت حتی برس های حرفه‌ای ماهرانه نیز فرسوده می‌شوند. یک‌راه خوب برای افزایش دامنه زمانی استفاده از برس و رعایت بهداشت، داشتن حداقل دو برس است. یکی باید برای شانه زدن موهای شما قبل از خواب هر شب استفاده شود ، درحالی‌که دیگری می‌تواند برای حالت دادن هرروز صبح استفاده شود.

یک برس مرغوب و تمیز به‌خوبی می‌تواند محافظ سلامت مو باشد.

بیشتر بخوانید : برس موی خود را تمیز کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا