تغذیه سالمتغذیه کودک

غذای میوه ای پر هیجان برای کودکان

پوره مقوی یک میان وعده برای کودک

هنگامی که کودک برای امتحان غذاهای جامد آماده شد (حدود 4-6 ماه)، می توانید این پوره های تک میوه ای و تک سبزیجات خانگی را امتحان کنید.

نیش های اول یک نقطه عطف بزرگ در زندگی کودک است. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای معرفی غذاهای جامد آورده شده است.

  • یک غلات شیرخوار تک دانه ای مانند برنج یا پوره یک میوه یا سبزیجات را انتخاب کنید ( و آن را تهیه کنید. غلات باید با شیر مادر یا فرمول تهیه شوند.
  • حداقل 4 روز همان غذا را برای کودک سرو کنید، مراقب هرگونه علائم آلرژی یا عدم تحمل باشید.
  • حرکت به یک غذای جدید، و روند را تا زمانی که کودک انواع غذاهای جداجدا را امتحان کرده است، شروع کنید.

به دنبال پوره های عالی عالی هستید؟ ما توصیه می کنیم هویج، موز، آووکادو، نخود سبز یا کدو حلوایی پروانه. این پوره ها به دلیل داشتن صاف، طعم ملایم و کمی شیرین، محبوبیت زیادی در کودک دارند.

به یاد داشته باشید که برای چند وعده غذایی اول کودک ، آنها را به اندازه یک قوام تقریبا مایع نازک کنید.

هویج

نوزادان عاشق هویج ،هستند که به سالم ماندن چشم ها کمک می کند.

موز

موز نیز یشنهاد خوبی است،  موز بدون چربی باقی مانده را در یک ظرف مخلوط کن نگه دارید و در وعده غذایی بعدی آنرا سرو کنید.

ممکن است نخود فرنگی کمی غلیظ شود و بعد از یخچال به هم بچسبد. برای شل شدن آنها، هنگام گرم کردن مقدار کمی آب، فرمول یا شیر مادر رهم بزنید

آووکادو

آووکادو در هنگام ناهار خوری گزینه بسیار خوبی برای کودک است. از یک چاقو برای قاچ زدن آووکادو استفاده کنید، نیمی از آن را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید و نیمی از باقی مانده را برای کودک سرو کنید.

آووکادو های رسیده معمولاً به اندازه کافی نرم هستند تا هر گونه نیش را از بین ببرند و با استفاده از پوست به عنوان کاسه سرو به کودک خدمت می کنند.

کدو

نوزادان به دلیل عطر و طعم طبیعی و شیرین و قوام نرم و مخملی، معمولاً کدو را دوست دارند.

لوبیا سبز

لوبیای سبز غذای پرفیبری است و همین باعث می شود که یک قوام یکدست به دست بیاید و صاف کردن بعد از پوره شدن، به از بین بردن هرگونه قطعه رشته ای کمک می کند. اگر تازه فصلی ندارید ، از لوبیای سبز منجمد استفاده کنید.

سیب زمینی

پخت سیب زمینی شیرین باعث دادن طعم شیرین به غذا می شود. همچنین می توانید سیب زمینی شیرین شده را به مدت 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که بسیار لطیف باشد، سیب زمینی شیرین شده و تمیز شده را درون یک سبد بخارپز بخار کنید.

کلم بروکلی

ساقه کلم بروکلی و گلها منبع بسیار خوبی از ویتامین ها برای کودک هستند. در بعضی از نوزادان، کلم بروکلی می تواند به گاز کمک کند. اگر این اتفاق افتاد، چند هفته صبر کنید و سپس کلم بروکلی را دوباره اضافه کنید.

چغندر

رنگ قرمز روشن چغندر برای نوزادان جذاب است، اما مراقب باشید زیرا این سبزی به راحتی لباس ها را لکه دار می کند. اگر توجه کردید که پوشکهای بعدی رنگ مایل به قرمز به خود می گیرند، نگران نباشید. برای نوزادانی که چغندر می خورند طبیعی است.

کدو تابستانی دارای آب زیادی است، بنابراین شما معمولاً نیازی به مایع اضافی برای رقیق کردن پوره ها ندارید. محتوای بالاتر آب به معنی کدو سبز و کدو سبز و سایر پوره ها نیست.

درست مثل کدوی زرد، کدو سبز به خوبی منجمد نمی شود. آن را در دسته های کوچکتر درست کنید تا از ماندن بیش از حد خودداری کنید.

این سبزیجات سرشار از مواد مغذی سبز خوبی برای معرفی است. معمول است که ادرار کودک بعد از خوردن مارچوبه بوی قوی ببخشد، بنابراین نگران نباشید.

گلابی

حتماً قبل از پختن گلابی، پوست آن را پوست گرفته و برش بزنید تا وقت آن نرسد که قهوه ای شود. این میوه شیرین و آبدار یکی از اصلی ترین ترکیب ها برای مخلوط کردن پوره ها است.

هلو

هلوهای بسیار رسیده که نرم، شیرین و آبدار هستند نیازی به بخار شدن ندارند و ممکن است فقط با یک چنگال یا مایع سیب زمینی بتوانید آنها را خالص کنید.

آلو

آلو خشک یا آلو میوه ای است که ما توصیه می کنیم جوش بخورید زیرا آنها به تماس مستقیم با آب برای کمک به آب میوه مجدد کامل کمک می کنند.

کیوی

نوزادان عاشق رنگ سبز روشن کیوی ها هستند. از آنجایی که کیوی پوره بسیار نرم و آسان برای پوره کردن است، وقتی که عجله دارید یا در حال حرکت هستید، یک میوه عالی برای ارائه آن است.

کیوی می تواند کمی اسیدی باشد، بنابراین سعی کنید اولین باری که آن را برای کودک تغذیه می کنید، آن را به موز پوره زده هم بزنید.

این یک غذای عالی تابستانی برای سرو وقتی است که طالبی ها در طراوت در اوج خود قرار دارند. به دلیل آب زیاد طالبی ها، منجمد کردن این پوره ها را توصیه نمی کنیم.

میوه های رسیده بسیار ظریف ممکن است به اندازه کافی نرم باشند تا بدون نیاز به پخته شدن زیاد، بتوان آنها را تازه تازه به کودک داد.

کودک خود را با این میوه که دارای ویتامین C زیادی است، در مناطق گرمسیری معرفی کنید. در حالی که پاپایای بسیار رسیده را می توانید با یک چنگال تهیه کنید، معمولاً هنگام بخارپز کردن آنها قبل از پوره، نتایج بهتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : ۳ غذای ویژه برای پایان شیردهی و آغاز تغذیه کودک

کارولین لند ویلیامز – ترجمه از الهام شهیدان

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا