تغذیه سالمتغذیه کودک

تامین آب مورد نیاز بدن نوزاد

آیا نوزاد به آب نیاز دارد ؟ آیا باید به نوزاد آب بدهیم ؟

نوزادان مانند کودکان و بزرگسالان نیستند و حتی در یک روز گرم تابستان به آب نیاز ندارند. طبق مطالعات، شیر مادر به طرز باور نکردنی‌ غنی از آب است. این بدان معنی است که شیر مادر می‌تواند کودک شما را در شش ماه اول زندگی خود به میزان کافی آب‌رسانی کند.

با این‌حال، برخی از والدین ممکن است از عواقب احتمالی آب دادن به کودکان بی‌اطلاع باشند. سوال اینجاست آیا نوزاد به آب نیاز دارد ؟ و آیا باید به نوزاد آب بدهیم ؟ در این خصوص سابرینا بار، متخصص اطفال می‌گوید :

والدین نباید به نوزادان آب بدهند چون آن‌ها مانند بزرگسالان به آب احتیاج ندارند و در حقیقت نباید به نوزادان تا شش‌ ماهگی آب‌ داده شود.

این‌ یک واقعیت است که بسیاری از والدین نمی‌دانند شیر مادر از 88 درصد آب تشکیل‌ شده است. شیر مادر یا شیر خشک تمام مایعات موردنیاز کودک شمارا در خود دارد!

به گفته این متخصص اطفال اگر به کودک بیش‌ازحد آب‌داده شود، مسمومیت با آب به همراه خواهد داشت. مسمومیت با آب وقتی ایجاد می‌شود که به کودک مقدار زیادی آب‌داده می‌شود و آب باعث اتساع سدیم (نمک) در بدن می‌شود.

وی توصیه کرد نوزادانی که شش ماه دارند فقط در طی 24 ساعت دو اونس آب مصرف کنند. بااین‌حال همیشه باید از پزشک خود مشاوره حرفه‌ای بگیرید.

نوزادانی که کاملاً شیر مادر می‌خورند تا زمانی که شروع به خوردن غذاهای جامد نکنند، به هیچ آبی احتیاج ندارند. نوزادان تغذیه‌شده با شیر خشک ممکن است در آب‌وهوای گرم به مقداری آب اضافی نیاز داشته باشند.

ابتدا آب شیر را بجوشانید

برای نوزادان زیر شش ماه اگر باوجود توصیه‌ها نیاز به آب حس می‌کنید، نباید آب را مستقیم از شیر اصلی آشپزخانه استفاده کنید زیرا ضدعفونی شده نیست. ابتدا باید آب شیر را بجوشانید و سپس بگذارید تا خنک شود. آب نوزادان بالای شش ماه نیازی به جوشاندن ندارد.

مجله زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا