آرایش و زیبایی

عفونت در محل تزریق از خطرات ژل‌های دائمی

جراحی زیباییدبیر انجمن راینولوژی ایران:

دبیر انجمن راینولوژی ایران بابیان اینکه ژل‌های دائمی خطرات متعددی برای افراد دارند، گفت: عفونت در محل تزریق، جابجا شدن در بافتهای صورت از جمله این عوارض هستند.

دکتر ابوالحسن قیصری دبیر انجمن راینولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فیلر‌ها یا پرکننده‌ها موادی هستند که به طور طبیعی و یا مصنوعی تهیه می‌شوند و همگی دارای ویژگی پرکردن چین‌های عمیق پوستی در صورت هستند، گفت: فیلر‌ها یا پرکننده‌های چین و چروک صورت به سه گروه تقسیم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فیلرهای طبیعی مانند چربی خود بیمار که از نواحی شکم، ران تهیه می‌شود و بعد از اقدامات تکمیلی آماده سازی در محل‌های چین‌های صورت به طور عمیق تزریق می‌شوند که اگر پزشک از دانش و امکانات کافی برای تزریق برخوردار باشد بهترین نتیجه را برای بیمار در بر داشته و کمترین خطر را متوجه او می‌کند که در این راستا توصیه اول استفاده از چربی به عنوان بهترین گزینه پرکننده صورت است.

دبیر انجمن راینولوژی ایران ادامه داد: فیلرهای نیمه صناعی که معروف‌ترین آن ترکیبات اسید هیالورونیک است که خود از عناصر تشکیل دهنده نسوج نرم و بافت‌های زیرجلدی است که توسط کمپانی‌های مختلف تهیه می‌شود و به طور آماده قابل تزریق است که به تدریج در بدن تجزیه و دفع می‌شود و آثر آن دائمی نبوده ولی نسبت به ژل‌های دائمی عوارض کمتری داشته و عوارض آن قابل درمان است.

وی با بیان اینکه ژل‌های دائمی، مواد سینتیک نظیر ژل پاژ که ساخت یکی از کشورهای بلوک شرق سابق است تصریح کرد: متاسفانه از چندین سال قبل توسط افراد بی اطلاع سودجو وارد کشور شده و به علت قیمت ارزان در طی این مدت توسط عده زیادی از هموطنان استفاده شده است که خطرات زیادی دارند.

دکتر قیصری ادامه داد: یکی از خطرهای ژل‌های دائمی جابجا شدن آن در بافتهای صورت است به نحوی که تحت تاثیر قوه جاذبه به تدریج از محل اصلی خود خارج و به طرف پایین حرکت می‌کند و نیمتوانند شکل مناسب صورت بیمار را حفط نماید.

وی در پایان با بیان اینکه بروز واکنش علیه ژل توسط سیستم دفاعی بدن از دیگر خطرات این عرصه است که در بیماران به شکل گلوله شدن و یا به شکل دانه‌های تسبیح قرمز رنگ در زیر پوست مشاهده می‌شود ،خاطرنشان کرد: بروز عفونت در محل تزریق و در نتیجه نکروز نسوج اطراف از دیگر خطرات این نوع ژل می‌باشد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا