آشپزی و آشپزخانه

طرز تهیه کتلت قارچ و سیب زمینی

کتلت بدون گوشت

اگر برای خوردن گوشت ممنوعیت دارید و دنبال خوردن غذای خوشمزه هستید کتلت قارچ بهترین پیشنهاد است.

طرز تهیه کتلت قارچ خوشمزه

قارچ ها را با چرخ گوشت چرخ کنید و با خمیر نان باگت و سبزیجات معطر مخلوط کنید. توصیه میشود نان باگتی که استفاده میکنید نرم باشد. اگر چنین خمیری نداشتید از پودر خمیر نان باگت یا آرد استفاده کنید.

تخم مرغ ها را روی مواد بریزید و اگر مایه شل بود به آن مقداری آرد اضافه کنید. سیرها را له کنید و ادویه ، فلفل و نمک را به مواد اضافه کنید و تا یکدست شدن خوب هم بزنید.

یک ماهی تابه بردارید و در آن روغن بریزید و اجازه دهید داغ شود. با دست از مواد به صورت گلوله گلوله برمیداریم و آن را پهن میکنیم و درون ماهی تابه میچینیم. در ماهی تابه را بگذارید تا یک طرف کتلت ها سرخ شوند بعد کتلت ها را زیر و رو کنید.

راز کتلت های خوشمزه:

برای اینکه کتلت بوی بدی نگیرد آب سیب زمینی را بگیرید.

سیب زمینی پخته شده را حتما باید رنده کرد و با گوشت نباید آن را چرخ کرد ولی اگر سیب زمینی خام بود میتوان آن را چرخ کرد ولی نباید آب سیب زمینی را با گوشت مخلوط کرد.

از آرد نخودچی در کتلت گوشت استفاده کنید تا کتلت ترد و پوک شود. استفاده از آرد گندم و آرد سوخاری باعث خمیر شدن کتلت ها میشود و دیگر مناسب نیست.

اگر در مواد کتلت از سیب زمینی خام استفاده شود روغن کمتری برای سرخ کردن نیاز است. همچنین کتلت های سیب زمینی دار باید در روغن زیاد شرخ شوند تا روغن کمتری به خود بگیرند. سپس کتلت را روی کاغذ روغن گیر بگذارید.

برای عطر گرفتن کتلت از مرزه ، ترخون و زیره استفاده کنید تا طعم بی نظیر آن را حس کنید.

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی با پیازچه

طرز تهیه کوکوی کاهو

کوکوی لوبیا سبز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا