آشپزی و آشپزخانه

مربا به، مربای ویژه پاییز

پاییز فصل به است و اکثر خانم ها به دنبال طرز تهیه مربای به هستند. مربای به یکی از انواع مرباهای بسیار خوشمزه و محبوب در میان ایرانیان است این مربا خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، دارای رنگ و لعاب فوق العاده زیبایی می باشد. مربای به معمولا در فصل پاییز که میوه به در بازار به وفور یافت می شود پخته می شود. جالب است بدانید میوه به هم مانند سیب زرد است ولی می توانیم مربای آنرا به رنگ قرمز بسیار خوشرنگ تهیه کنیم. همچنین به خواص به نیز اشاره خواهیم کرد. برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت زندگی سالم همراه باشید.

مواد لازم تعداد / وزن
به 2 کیلوگرم
شکر 2 کیلوگرم
آب ۷ لیوان
هل 2 عدد
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای به

برای درست کردن این مربا،به را پوست بگیرید.پوست به را برای درست کردن مربا بگیرید. سپس دانه‌های آن را جدا کنید و کنار بگذارید و به را به شکل دلخواه خرد کنید. دقت کنید که به، خودش عطر دلنشینی دارد و نیازی نیست به آن اسانس یا وانیل اضافه کنید. .

در یک قابلمه مسی 12 لیوان آب بریزید. به‌ را به آب داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید بپزد اما له نشود. برای این‌که رنگ مربا قرمز شود در طول پخت مربا باید در قابلمه بسته باشد. در این مرجله هل و شکر را به آن‌اضافه کنید. استفاده از هل اختیاری است. اجازه دهید مربا ۶ ساعت روی شعله  ملایم گاز بماند. پختن مربا به خوشرنگ صبر زیاد می‌خواهد پس برای برداشتن درب قابلمه عجله نکنید. مربای به را باید کمی رقیق تر از مرباهای دیگر از روی حرارت بردارید.

بعد از این‌که مربا پخت ۲ قاشق گلاب به دلخواه، یک قاشق زعفران و سه قاشق غذاخوری آبلیمو را به آن افروده و اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر بجوشد. سپس زیر مربا را خاموش کنید و اجازه دهید مربا سرد شود. بعد از سرد شدن مربا آن را در شیشه بریزید.

بیشتر بخوانید : چگونه مربا شکرک نمی زند؟

خواص به
خواص به

برخی از خواص به

به در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است. سطح بالای آنتی اکسیدان‌هایی همچون فنولیک و مواد مغذی گیاهی در به برای خنثی کردن سرطان عالی هستند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به می‌تواند خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها را کاهش دهد.

روشی طبیعی برای لاغری

همان طور که می دانید یکی از روش‌ها برای کاهش وزن، وضعیت سیستم گوارش انسان است. به سرشار از فیبر است و سطح بالای آن به عملکرد سیستم گوارش کمک می کند . با بهبود سیستم گوارش می‌توان انرژی بیشتری کسب کرد و به شما  در رهایی از وزن اضافه کمک می کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا