اجتماعی

طب سنتي كيفيت زندگي بيماران ام اس را بهبود مي دهد

طب سنتیطب سنتي در درمان بيماري ام اس و بهبود كيفيت زندگي بيماران بسيار مؤثر است.

دكتر حسين رضايي زاده، متخصص طب سنتي گفت: هر كدام از علائم بيماري ام اس در طب سنتي يك بيماري شناخته مي شوند.

 وي افزود: در ايران مطالعات پژوهشي در خصوص طب سنتي ديرتر از ساير نقاط جهان انجام مي شود.

 اين متخصص طب سنتي با اشاره به غذاهاي بيماران مبتلا به ام اس اظهار داشت: طب سنتي به بيماران توصيه مي كند كه در مصرف غذاها محتاط بوده و خوردني هاي با طبع معتدل مصرف و از خوردن غذاهايي كه مواد رنگي داشته خودداري و ترشي و آ‌بغوره هرگز نخورند.

 رضايي زاده، در خصوص مجوز داروهاي طب سنتي تصريح كرد: تاكنون مجوز داروهاي زيادي در خصوص كاهش درد بيماران تجويز شده و برخي داروها در مراكز مجوز داشته ولي اگر همين داروها بخواهد در تمام داروخانه ها توزيع شود بايد مجوز دار شود.

 وي خاطرنشان كرد:‌ در حال حاضر متخصصان طب سنتي بر روي كاهش عوارض و علائم كار مي كنند تا بيمار طول عمر رضايت بخشي داشته و كيفيت زندگي آنان بهبود يابد.

 رضايي زاده، با اشاره به ناديده گرفتن طب سنتي در ايران گفت: طي چند سال اخير، به درمان بيماري ام اس با استفاده از طب سنتي كمتر توجه شده و بيشترين اولويت با درمان دارويي بوده است.

 اين كارشناس طب سنتي توصيه كرد: مصرف داروهاي شيميايي الزامي بوده چون در زمينه درمان كمك مؤثري مي كند و داروهاي سنتي در زمينه كاهش علائم بسيار مفيد است.

 گفتني است، استرس موجب تشديد حملات عصبي در بيماران مبتلا به ام اس مي شود طب سنتي خستگي بيماران ام اس را كاهش مي دهد و در از بين بردن علائم بسيار مؤثر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا