فناوری

صندلی هوشمندی که با “عصب انسان” حرکت می‌کند

حافظهاستفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی(GPS) در این صندلی به ویژگی‌های خاص آن افزوده و قابلیت عبور از هر مانعی را ممکن ساخته است.

به گزارشخبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ محققان موفق به ساخت هوشمندترین صندلی چرخ‌دار برای معلولان شدند.

کارشناسان دانشگاه جورجیا در ایالات متحده با کمک فناوری‌های نوین مثل بلوتوث، اینترنت بی‌سیم و سنسورهای بسیار هوشمند کنترل از راه دور موفق به ساخت این صندلی چرخ‌دار جهت کاربری معلولان شدند.

برخی از صندلی‌های چرخ‌دار که تاکنون طراحی شده بسیار ساده و گران قیمت بوده اما این نوع جدید علاوه برداشتن ویژگی‌های قلبی و عملاً کارهای مکانیکی و فیزیکی زیادی بدون انجام کوچکترین حرکت فیزیکی انجام داده که برای معلولان قطع نخاع نیز مطلوب‌ می‌باشد.

قابلیت‌های الکترومغناطیسی که سنسورهای آن داشته منحصر به فرد بوده به طوری که در صورت برخورد با مانع به سیستم مسیریابی از آن عبور کرده و عملاً هیچ‌گونه مانعی سبب توقف آن نخواهد شد.

عدم خستگی فرد داشتن فضای مجازی اینترنت، کنترل هوشمند در برخورد با موانع سه ویژگی بارز این صندلی چرخ‌دار بوده که جمعاً هزینه‌ای در حدود 2200 دلار برای آن برآورد می‌شود.

این صندلی چرخ‌دار با کمک باتری‌های لیتیوم یون به کار رفته تا 6 ساعت بدون نیاز به برق عمل کرده و حتی صفحات خورشیدی سطوح آن به این مدت می‌افزاید.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا