دکوراسیون و چیدمان

دانستنی هایی درباره کيفيت مبلمان

امروز شما را با نکات مهم ديگری درباره مبلمان آشنا خواهيم کرد:

کيفيت مبلمان

حتي اگر در ذهن خود دقيق بدانيد چه سبک و نوع مبلماني را بيشتر دوست داريد و همه ويژگي ها را نيز مشخص کرده باشيد، باز هم دغدغه کيفيت آن وجود خواهد داشت. مبل و کاناپه ها به طور کلي از دو نوع چوب نرم و سخت مانند چوب درخت گيلاس، گردو، درخت ساج، ماهگوني و … ساخته مي  شود.

از چوب هاي سخت معمولاً در ساخت مبلمان بسيار مرغوب و با کيفيت بالا استفاده مي شود اما چوب هاي نرم معمولاً از درختاني با ميوه هاي مخروطي شکل مانند درخت بلوط، سرو، ماموت و درخت سدر گرفته مي شود. چوب هاي نرم قبل از استفاده بايد براي مدت بيشتري بماند تا کاملاً خشک شود چون به طور کلي ماهيتي آسيب پذير دارد.کاناپه و مبل به طور کلي از چهار بخش اصلي فريم، فنرها، تشکچه ها و پارچه روکش تشکيل شده و کيفيت و دوام آن در گرو مرغوبيت اين چهار بخش است.

فريم:

فريم مبل يا کاناپه استخوان بندي اصلي آن را تشکيل مي دهد. يک فريم خوب و مرغوب از چوب طبيعي خشک و بدون نم ساخته مي شود. در قسمت مفاصل فريم بايد پيچ کاري و چسب کاري کامل و اصولي انجام شده باشد و پايه مبل و کاناپه بايد به صورت يک تکه و بدون درز و بدون کمک پيچ و چسب به فريم متصل شده باشد.

فنرها:

فنرهايي که مناسب و مرغوب است نه بيش از اندازه سفت و خشک و نه بيش از حد نرم است.

تشکچه:

تشکچه هاي مبل ها از الياف طبيعي و مصنوعي متنوعي پر مي شود. بهترين نوع تشکچه ها انواعي است که سريع شکل و نرمي خود را از دست ندهد و حالتي ارتجاعي داشته باشد و به حالت اوليه برگردد.

پارچه رومبلی:

پارچه هايی با الياف طبيعي مانند پنبه، کتان، پشم و ابريشم و پارچه هايي با الياف مصنوعي مانند پلي استر پارچه هايي است که براي روکش مبل از آن ها استفاده مي شود.

پارچه های بافته شده با الياف طبيعي بسيار لطيف و با دوام است اما نبايد براي مدت طولاني در مقابل تابش مستقيم نور خورشيد قرار گيرد. در عين حال پارچه هاي طبيعي مانند پارچه هاي پنبه اي در برابر لکه مقاومت کمتري نسبت به الياف مصنوعي دارد. اما پارچه های طبيعي راحت تر از الياف مصنوعی تميز مي شود و برخي از الياف مصنوعي مانند پلي استرها بسيار مقاوم و بادوام است و در صورت قرارگرفتن در مقابل نور مستقيم خورشيد خراب نمي شود

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا