روانشناسی

افسردگی کاری بعد از تعطیلات

بازگشت به سرکار بعد از تعطیلات ممکن است برای بسیاری از ما یک چالش باشد، زیرا اغلب احساس کسالت، عدم تمرکز و کاهش انگیزه پس از یک دوره تعطیلات بلندمدت داریم.

خیلی از مردم در بازگشت به کار مشکل دارند و به یک افسردگی موقت به نام «افسردگی پس از تعطیلات» دچار می‌شوند.

اما با چند راهکار ساده، می‌توانید به‌راحتی به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید و باانرژی و انگیزه بیشتر به کارتان ادامه دهید.

برنامه‌ریزی

نخستین گام برای بازگشت به سرکار بدون کسالت، برنامه‌ریزی مناسب است. قبل از شروع کار، بهتر است یک برنامه کاری تهیه کنید و وظایف خود را به ترتیب اولویت‌ها مرتب کنید. این کمک می‌کند تا بتوانید بادقت و تمرکز بیشتر به کارهای خود بپردازید.

زود بیدارشدن

همچنین، حفظ روال عادی می‌تواند به شما کمک کند تا به‌سرعت و با کارایی بالاتر به کار خود بازگردید. این شامل بیدارشدن در ساعات مشخص، ورزش، صبحانه صحیح و داشتن زمان‌های استراحت منظم است.

استراحت داشته باشید

در اولین روزکاری بعد از تعطیلات، بدن شما هنوز به کار عادت ندارید و خیلی زود خسته می‌شوید؛ بنابراین، خیلی به خود سخت نگیرید و در اولین روزهای کاری بعد از تعطیلات، چند بار در روز استراحت کنید.

انجام کارهای ساده

روی کارهایی تمرکز کنید که می‌دانید چگونه باید آن‌ها را انجام دهید و کارهایی را در اولویت بگذارید که حداقل زمان ممکن را از شما می‌گیرند. انجام کارهای ساده می‌توانند اعتمادبه‌نفس شما را به شما برگرداند.

حفظ سلامتی

علاوه بر این، مواظبت از خود و سلامتی نیز بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که در طول تعطیلات خواب کافی داشته‌اید و از تغذیه سالم و ورزش منظم پیروی کنید.

فشار کار را بالا نبرید

در روزهای اول از کارهایی شروع کنید که قبل از رفتن به تعطیلات، آن‌ها را تمام نکرده‌اید. اگر بلافاصله بعد از تعطیلات، پروژه کاملاً جدید را شروع کنید، انرژی شما تمام می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا