معرفی کتاب

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری میچ البوم (Mitch Album)

معرفی کتاب سه شنبه ها با موری

میچ آلبوم نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی کتاب را بر اساس واقعیت روزهای در آستانه‌ی مرگ دوست و استاد دانشگاهش موری شوارتز نوشته تا آخرین کلاس‌های دو نفره‌ی درس زندگی استاد را با جهان نیازمند مرشد سهیم شود. کلاسی که اگرچه به مراسم خاکسپاری ختم می‌شود اما از سال 1997 تا کنون همواره در پنج ردیف صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار دارد و برنده‌ی چندین جایزه‌ی بزرگ است. (دانلود کتاب سه‌شنبه‌ها با موری در پایین صفحه)

میچ پس از شانزده سال بی‌خبری، تصادفاً در تلویزیون مستندی از زندگی موری که خبر از بیماری ALS وروزهای پایانی زندگی او می‌دهد، می‌بیند. میچ شغلش را از دست داده، ناامید خود را به خانه‌ی موری می‌رساند و این آغاز چهارده سه‌شنبه با موری پیر بر روی صندلی چرخدار است تا شنونده‌ی تجربیات هفتاد و هشت سال زندگی او باشد. موری اگرچه امروز همچون یک گونی جابه‌جا می‌شود و گاهی برای مرگ تدریجی خود ماتم می‌گیرد اما معتقد است همه شانس هر روز در حال خداحافظی بودن را ندارند! و این عشق به حقیقت زندگی و آرامش همانگونه که در میچ، در خواننده نیز قطره‌چکانی رسوب می‌کند.

دانلود کتاب سه شنبه ها با موری

موری همچون پدری رؤیایی با نسل در حال فرار امروزی از مسئولیت ازدواج، خانواده و فرزند سخن می‌گوید. دوست و همکار را جایگزین نادرست حضورهمسر و فرزندان خود در روزهای استیلای کامل و بازگشت روزهای کودکی ووابستگی می‌داند. قوانین ازدواج را همچون هر ارتباط دیگری لازم‌الاجرا و ضروری توضیح می‌دهد تا به مخاطب ایمان به شان والای ازدواج را بقبولاند. موری خود را در چند قدمی مرگ می‌بیند و این روزهای شمارش معکوس را دلیل افکار شفاف و مورد علاقه‌ی روح انسان امروز می‌داند. انسانی که اگرچه می‌داند خواهد مرد اما آن را باور ندارد. تنها باوری که می‌تواند او را کاملاً درگیر زیستن کند! “اگر چگونه مردن را یاد بگیری، چگونه زیستن را نیز یاد خواهی گرفت.

” سه‌شنبه‌ها با موری اگرچه اندیشه‌های موری است اما هنر نویسندگی میچ آلبوم آن‌ها را بسیار فراتر از کتاب‌های روانشناسانه‌ی تخیلی غیر عملی امروزی و قابل باور القا می‌کند. شاید خواندن یک نفس سه‌شنبه‌ها با موری از تازگی کتاب بکاهد اما مرشد ابرمهربان کتاب با سئوال اگر تنها یک روز فرصت زندگی داشته باشی چه می‌کنی؟ جسارت تغییر فرهنگی که غالب اما نادرست است، چگونه مردن بدون آنکه حقیقتاً بمیریم وارزش برونگرایی را به خواننده می‌آموزد. آنچه موری می‌گوید و جملاتی از بزرگان دیگر که برای تأیید گفته‌ی خود می‌آورد مخاطب را به یادداشت برداری از کلاس وامی‌دارد تا پایان کتاب مجموعه‌ای از جملات قصار هدیه‌ای ماندگاراستاد به تاریخ پس از او باشد. “عشق تنها عمل عقلانی-منطقی است.”

دانلود کتاب سه‌شنبه‌ها با موری
دانلود کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

نویسنده : ریحانه نعمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا