تغذیه سالم

نارنگی میوه آرامبخش

فواید و خواص نارنگی

نارنگی مرکبات خوشمزه ای از ویتامین C سرشار است. همچنین می تواند به عنوان یک مکمل گیاهی برای بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش می خواهیم شما عزیزان را با فواید و خواص نارنگی، این میوه آرامبخش آشنا کنیم.

نارنگی روی درختان کوچکی که در اصل از چین و ژاپن آمده اند رشد می کند. این گیاهان ابتدا به اروپا برده شدند و بعداً به ایالات متحده رسید. میوه آن نارنجی روشن و پوست کندن آن آسان است.

نارنگی مربوط به پرتقال ماندارین است. تفاوت اصلی بین این دو زمان برداشت است.

نارنگی میوه آرامبخش
نارنگی میوه آرامبخش

فواید سلامتی

پوست نارنگی بسیار معطر است و طعمی تند و تلخ دارد. ، آنتی اکسیدان و فلاونوئیدهای بیشتری در پوست نارنگی وجود دارد که ممکن است از سرطان جلوگیری کرده و اثر ویتامین C را در بدن افزایش دهد. علاوه بر این ، روغن  نارنگی می تواند مزایای بسیاری را برای کسانی که از آن استفاده می کنند داشته باشد.

گوارش

مشخص شده است که باکتری هلیکوباکتر پیلوری در ایجاد زخم معده نقش دارد. پزشکان اغلب برای از بین بردن هلیکوباکترپیلوری ، زخم را با آنتی بیوتیک درمان می کنند. با این حال ، مشخص شده است که مکمل های نارنگی از رشد این بیماری جلوگیری می کنند. این بدان معنی است که   اگر از زخم معده رنج می برید   نارنگی ممکن است به بهبودی شما کمک کنند.

چاقی و تصلب شرایین

در بررسی ها اثرات نوبیلاتین بر روی موش ها بررسی شده است. نوبیلاتین ترکیبی است که به طور طبیعی در قسمت های سفید پوست نارنگی یافت می شود. موش هایی که تحت درمان با نوبیلاتین بودند ، دچار چاقی یا تصلب شرایین نشدند. تصلب شرایین به تجمع چربی در عروق گفته می شود که می تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

تنظیم انسولین

علاوه بر این، این موش ها که با نارنگی تغذیه شدند بهتر قادر به تنظیم سطح انسولین و گلوکز خود بودند. در حالی که دانشمندان هنوز در حال بررسی ارتباط بین مکمل های نارنگی، وزن و دیابت هستند، مطالعات اولیه نشان می دهد که این میوه می تواند به جلوگیری از این نوع مشکلات کمک کند.

کاهش کلسترول و سرطان

مطالعات سال 2004 نشان داد که ترکیبی که معمولاً در پوست نارنگی، یافت می شود، به کاهش کلسترول کمک می کند.  

یک مطالعه بریتانیایی در سال 2007 نیز نشان داده است که ترکیبات خاصی به نام سالوسترول که به مقدار زیادی در پوست نارنگی یافت می شوند، می توانند سلول های سرطانی را از بین ببرند. نتایج اولیه نشان می دهد بیماران سرطانی بهتر است از مصرف  نارنگی بهره مند شوند. در حالی که آزمایشات بالینی بر روی افراد انجام نشده است، شواهد امیدوار کننده است.

اسانس نارنگی حاوی خواص ضد قارچی و ضد عفونی کننده است. به همین دلیل، روغن نارنگی می تواند در پیشگیری و درمان آکنه یا عفونت های پوستی مفید باشد. همچنین می تواند برای جلوگیری از ایجاد علائم کششی استفاده شود. علاوه بر این، زخم های باز ممکن است از خواص ضد عفونی کننده روغن نارنگی بهره مند شوند.

مصرف داخلی روغن اسانس نارنگی با مبارزه با رشد باکتری ها در معده می تواند به درمان دردهای گوارشی کمک کند.   روغن نارنگی بوی تمیز و تازه ای می دهد. بسیاری معتقدند که بوی روغن نارنگی در هنگام تحریک بیش از حد یا استرس ، باعث آرامش می شود. در رایحه درمانی مشخص شده می توان از روغن نارنگی به عنوان آرامبخش برای استراحت و آرامش فرد استفاده کرد.

تعذیه سالم در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا