روانشناسی

زندگی شاد در دوره کرونا به همین راحتی

خودتان را در قرنطینه دوست داشته باشید

داشتن زندگی سالم و شاد در دوره کرونا امکان پذیر است؟!

برای داشتن یک زندگی سالم و شاد و آرام در شرایط قرنطینه فعلی باید بتوانید از خودتان  مراقبت کنید به روحتان برسید و خودتان را دوست داشته باشید.

باید مراقبت از خودتان را در قرنطینه بلد باشید؛ مراقبت از خود واقعاً به معنای مراقبت از خودتان است.

اگر اول از خودتان مراقبت نکنید، نمی توانید از دیگران نیز مراقبت کنید.مراقبت از خود، ذهن، بدن و روح شما را تغذیه می کند و به شما این امکان را می دهد که رشد کنید و زندگی سالم و شادی داشته باشید.

شادی و توانایی شما را افزایش می دهد، توانایی موفقیت و کیفیت زندگی و روابط شما را نیز ارتقا می دهد.

اینها کارهایی هستند که شما می توانید هر روز بدون نیاز به پرداخت  پول انجام دهید:

تنفس

تنفس عمیق، با آوردن اکسیژن به ماهیچه های شما و مغز ، گردش خون را افزایش می دهد. این افزایش مقدار اکسیژن منجر به انرژی بیشتر می شود و ماهیچه ها، اندام ها و بافت ها سالم تر می شوند.نفس عمیق بکشید.

خوب بخورید

غذا سوخت بدن شماست. تکیه بر خوردن غذای سالم، کامل، مواد مغذی متراکم، دوم اجتناب از غذاهای فرآوری شده و شکر تصفیه شده است.

ببینید چه چیزی برای شما کارساز است و افزایش انرژی و حال خوب شما منجر می شود.بدن انسان از 50 تا 65 درصد آب تشکیل شده است. برخی از قسمت های بدن ما مانند مغز، قلب و ریه ها بیش از 70 درصد آب دارند.

آب بنوشید

نوشیدن آب روشی ساده و موثر برای مراقبت از خودتان است ، هدف این است که هر روز هشت لیوان آب مصرف کنید که این کار زمان، انرژی و تلاش اضافی را نمی خواهد، پس یک لیوان بردارید و کارتان را شروع کنید.

خواب

خواب یک نشان افتخار رایگان است . مطالعات زیادی بر روی اهمیت رسیدن به خواب کیفیت کافی و مهم تر از آن، نتایج آن در زمانی که شما نمی دانید، مطرح می شوند.

خواب را در اولویت داشته باشید، سپس ذهن و بدن تان از شما تشکر خواهند کرد.

مصرف مکمل ها

تحقیق کنید و یا از پرشک خود بپرسید که چه ویتامین، مواد معدنی و یا گیاهانی می تواند از سلامت و سلامتی شما حمایت کنند.

به عنوان مثال، آن هایی که دچار کمبود B – 12 هستند به احتمال زیاد دچار اضطراب می شوند و کمبود ویتامین D مرتبط با انواع مشکلات سلامتی است.

زردچوبه برای کاهش التهاب، و B2 و منیزیم را توصیه می کنم، که توسط متخصص اعصاب برای میگرن هورمونی توصیه می شود البته همیشه پیش از مصرف کیفیت و اثربخشی مکمل ها را چک کنید.

کودک و همسرتان را بغل کنید

در بغل کردن میزان اکسیتوسین بالا می رود (هورمون عشق)، سروتونین افزایش می یابد (بهبود روحیه و ایجاد شادی)، سیستم ایمنی و اعتماد به نفس تقویت می شوند، فشار خون کاهش، سیستم عصبی متعادل و تنش آزاد می شود و تنها در عرض چند ثانیه می تواند حالت مثبت به شما بدهد.

زندگی شاد در دوره کرونا

مدیتیشن

بله، می دانستید که این مورد هم بین گزینه ها وجود دارد، نه؟ و اگر شما یکی از آن افرادی هستید که فکر می کنند نمی توانید مدیتیشن کنید، هیچ عذر و بهانه دیگری وجود ندارد. همین حالا امتحان کنید.

پیاده روی کنید

پیاده روی کردن، جریان خون را بهبود می بخشد. همه ما خوبی های ورزش را می دانیم، این می تواند جاگینگ، دویدن، پیاده روی، رفتن به سالن ورزشی، یوگا و یا کشش باشد. هر کاری که می کنید، خون و بدن تان را به حرکت در می آورد.

کارهایی را فقط برای لذت بردن انجام دهید

آخرین باری که شما کاری کردید که سرگرم کننده بود یا لذت بخش بود چه زمانی بود؟

از موسیقی و رقص لذت ببرید، با کودکان خود بخندید، به سالن بولینگ سر بزنید، بازی کنید، متن بنویسید، گل بخرید، از علایق خود پیروی کنید، در یک مسابقه سرگرم کننده شرکت کنید.

به اندازه حمام کنید

یک راه ساده و ارزان برای مراقبت از خودتان درقرنطینه، حمام کردن است.کمی روغن های گیاهی خوشبو و شامپوی موردعلاقه خود را به وان حمام اضافه کنید و دراز بکشید.

یک شمع روشن کنید، بنشینید، استراحت کنید و انرژی خود را به دست آورید.بازتاب خودتان را تمرین کنید.

به روح خود غذا بدهید

چگونه می توان به روح خود غذا داد؟ این می تواند هر چیزی باشد که با احساسی که به معنی “روح” است مربوط باشد.

در بخش سلامت روان نمناک چندین بار اشاره کردیم که با چیزی که باعث می شود احساس نزدیکی به چیزی عمیق تر، بزرگ تر، بالاتر و یا بیشتر به خودتان کنید، ارتباط برقرار کنید ، این ممکن است شامل مدیتیشن، مطالعه روحی یا مذهبی باشد.

با خودتان روراست باشید

خودآگاهی و صادق بودن با خودتان برای داشتن یک زندگی شاد و موفق در این دوره کرونا ضروری است؛ بنابراین، اینها عناصر حیاتی مراقبت از خود هستند.

چیزی را که نیاز دارید مشخص کنید، هنگامی که ما از هم ترازی با خودمان خارج می شویم، بیشتر استرس زده می شویم و در معرض خطر بالاتر برای مسائل سلامتی قرار می گیریم.

فرار کنید و گاهی از همه چیز دور باشید

اجتناب و بی حسی در قرنطینه می تواند مضر باشد،اما یک فرار کوچک می تواند باتری شما را شارژ کند بنابراین به تماشای تلویزیون بدون گناه بنشینید، آخرین فیلم ها را بگیرد، رمان بخوانید یا به موزه بروید.

نسبت به خودتان مهربان باشید

با خودتان مهربان و صبور باشید و خود را درک کنید. به خود بگویید که برای خودتان دوست صمیمی خواهید بود.

به عنوان شخصی که خود را دوست دارید با خودتان حرف بزنید.شما به اندازه کافی خوب هستید و به اندازه کافی کار می کنید.

به خودتان وقفه ای بدهید، کمی بیشتر عشق و شفقت داشته باشید. شما خیلی وقت دارید که این را به خودتان بگویید.

چند ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون یا رسانه های اجتماعی می کنید؟

برخی مطالعات نشان می دهند که متوسط بزرگسالان بیش از 4 ساعت تلویزیون تماشا می کنند و بیش از دو ساعت و بیشتر پای رسانه های اجتماعی هستند.

همه ما یک مدل 24 ساعت در روز را داریم و این چیزی است که شما انتخاب می کنید ، بسیاری از پیشنهادهای بالا به هیچ زمانی نیاز ندارند.

نفس کشیدن, یک لیوان اضافی نوشیدن, خوب با خودتان صحبت کردن, یا یک سیب خوردن می توانید قرنطینه را شکست دهید!

زندگی شاد در دوره کرونا | مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا