آشپزی و آشپزخانه

روغن‌های کنجد و هسته انگور فانتزی هستند

یافته های جدید دانشمندان نشان می‌دهند روغن‌های جدیدی که وارد بازار شده‌اند بیشتر جنبه‌ی فانتزی دارند و از قیمت های نسبتا زیادی نسبت به روغن های معمولی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، روغن کنجد و هسته‌ی انگور همان گونه که از نامشان پیدا است، از کنجد و هسته انگور تهیه می‌شوند و مطالعات نشان می‌دهند از کنجد و هسته‌ی انگور نمی‌توان بیش از مقدار مورد نیاز روغن پر خاصیت تهیه کرد. از این رو استفاده از آن‌ها بیشتر جنبه‌ی سلامتی ندارند و فاقد بو و طعم مناسب و عالی نیز می‌باشند اما افرادی که جنبه ی مالی روغن ها برایشان اهمیتی ندارد می توانند ار آن ها به مقدار دلخواه بدون محدودیتی استفاده کنند.

بررسی ها نشان می‌دهند برای پخت و پز غذاها، روغن کنجد و هسته ی انگور به میزان بیشتری نسبت به روغن زیتون و یا آفتاب گردان مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا درصد اسید‌های چرب آن ها به مراتب پایین تر است و در دمای پخت بالا تغییر ناخوشایندی در آن‌ها ایجاد می‌شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند روغن هسته انگور و کنجد در سلامتی پوست و مو نقش مهمی دارند و ماساژ آن‌ها برای پوست باعث حفظ سلامتی آن‌ می‌شود،اما پزشکان توصیه می‌کنند استفاده از روغن‌های قدیمی تر و مقدار کم، علاوه بر خوش طعم شدن، به غذا ماندگاری داده و طعم و بوی غذا را حفظ می‌کند و باعث افزایش آن می‌شود و از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا