پزشکی و سلامت

روش غیر دارویی کاهش درد

 

تمرین در هنگام بارداریرئیس انجمن علمی مامایی ایران با اشاره به اینکه روش های کاهش درد غیر دارویی متعددی برای زایمان وجود دارد گفت: زایمان در آب یکی از این روش ها است که لزوما برای همه پیشنهاد نمی شود.

ناهید خداکرمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: زایمان یک پروسه فیزیولوژیک است که بسیاري از زنان باردار به علت هراسی که از درد آن دارند به روش های کاهش درد برای زایمان روی می آورند. 

 

وی با بیان اینکه زایمان در آب در کنار سایر روش های غیر دارویی کاهش درد زایمان کاربردی شده است اذعان داشت: همه افراد نمی توانند از این روش برای زایمان استفاده کنند و با توجه به شرایط  و مراکز محدودی که این روش را انجام می دهند باید حتما با یک مامای متخصص و آموزش دیده در این زمینه مشورت شود. 

 

وی تصریح کرد: در این روش ماما حامی مادر بوده و در تمام مراحل زمانی زایمان در کنار او حضور دارد و تکنیک های لازم را به مادر برای کاهش درد در حین زایمان آموزش می دهد. 

 

خدا کرمی با اشاره به اینکه سبکی آب موجب کاهش درد و فشار زایمان می شود خاطر نشان ساخت: زایمان درآب روش خوبی است اما حتما باید با پزشک و ماما انجام شود و به همه مادران باردار توصیه نمی شود. /ح

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا