آرایش و زیبایی

راه‌های زاویه‌دار کردن فک و صورت

زاویه‌دار کردن فک و صورت | به دنیا آمدن با یک خط فک زاویه‌دار بستگی به عوامل ژنتیکی متعددی دارد. با این وجود، راه‌هایی وجود دارند که می‌توانید برای زاویه‌دار کردن فک خود انجام دهید. برخی افراد باید وزنشان را کاهش دهند تا خط فک آنها برجسته‌تر شود؛ برخی دیگر باید رژیم غذایی و حتی تغییر لباس را در نظر بگیرند. چه به طور طبیعی دارای خط فک برجسته باشید چه نه، هیچ چیز نمی‌تواند مانع شما برای بهتر کردن ظاهرتان گردد.

از یک پاک کننده مناسب برای پوست خود استفاده کنید

استفاده از یک پاک کننده‌ی عالی برای صورت از افتادگی پوست جلوگیری می‌کند، به این معنی که صورت (و فک) سفتی خود را حفظ می‌کند. هرگونه تجمع پوست مرده‌ی اضافه باعث از بین رفتن شادابی و شکل برجسته‌ی صورت می‌گردد، بنابراین اگر به دنبال داشتن خط فکی زاویه‌دار هستید، لازم است که این وضعیت را کنترل کنید. سعی کنید از پاک کننده‌هایی استفاده کنید که خاصیت جمع کنندگی پوست را دارند زیرا در سفت کردن پوست بسیار موثر هستند.

از محصولات افزایش دهنده کلاژن برای پوست استفاده کنید

کلاژن ماده‌ای فعال در پوست است که آن را سفت نگه می‌دارد. برخی از پاک کننده‌ها باعث تولید کلاژن در پوست شما می‌گردند، بنابراین توصیه می شود که هنگام خرید چنین محصولاتی تحقیق کنید. امکان تزریق کلاژن نیز وجود دارد، اما عوارض جانبی غیرطبیعی آن باعث می‌شود که این روش به عنوان آخرین گزینه در نظر گرفته شود.

راه‌های زاویه‌دار کردن فک

راه های زاویه‌دار کردن فک و صورت

پروتز چانه برای زاویه‌دار کردن فک

پروتز چانه در خط فک، برجستگی بهتری در این ناحیه ایجاد می‌کند و برای اصلاح چانه‌ی عقب رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. جراحی برجسته کردن چانه می‌تواند با اضافه کردن مواد سازگار با بافت‌های زنده برای ایجاد چانه‌ای برجسته‌تر به تغییر ظاهر این قسمت کمک کند. این عمل حتی می‌تواند صورت را کشیده‌تر کند و باعث شود که دیگر اعضای صورت متقارن‌تر به نظر برسند. یک جراح پلاستیک مجرب می‌تواند تعیین کند که آیا پروتز چانه برای شما مناسب است و یا اینکه لیفت گردن یا تزریق ژل می‌تواند به شما جهت دستیابی به ظاهر دلخواهتان کمک کند یا خیر.

بیشتر بخوانید : پروتز پیشانی

جراحی لیپوساکشن برای زاویه‌دار کردن فک

در صورتی که خواهان انجام جراحی هستید با پزشک خود صحبت کنید. اگر به دنبال داشتن فکی خوش تراش هستید، جراحی زیبایی مفید و موثر خواهد بود، اما به علت هزینه‌ها و عوارض احتمالی آنها به جزء در شرایطی که ابتدا احتمالات دیگر را در نظر گرفته باشید و نتیجه نگرفته باشید، توصیه نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید : سوالات رایج درباره عمل بینی

زاویه‌دار کردن فک با روش‌های طبیعی

تمرینات ورزشی برای صورت

در صورتی که به طور جدی قصد زاویه‌دار کردن خط فکتان را دارید، در واقع برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید که شامل تمرینات و حرکات مختلفی برای بهبود ظاهر صورت هستند. در مقایسه با سایر برنامه‌ها، این تمرینات نسبتاً ارزان هستند و به راحتی می‌توان آنها را انجام داد.

لبخند زدن

بطور طبیعی به برخی افراد لبخند زدن بیشتر می‌آید، اما حقیقت این است که این کار دارای مزایای متعددی برای صورت شما می‌باشد. مانند تمام قسمت‌های دیگر بدن، هرچه بیشتر صورت خود را ورزش دهید، بهتر و سفت‌تر به نظر می‌رسد. لبخند زدن یک تمرین عالی است، به این دلیل که از نظر روانشناختی مرتبط با شاد بودن است، بنابراین در صورتی که به طور مرتب لبخند بزنید، پس از مدتی متوجه بهبود در خلق و خوی خود خواهید شد.

فک خود را به هم فشار دهید و رها کنید

دستیابی به خط فک زاویه‌دار بستگی به کار کردن با خود فک دارد. برای این منظور، سعی کنید فک خود را به مدت 10 ثانیه به هم فشار دهید و سپس رها کنید. این تمرین ممکن است کمی احساس ناراحتی و سوزش جزئی به همراه داشته باشد. سعی کنید این کار را هر چند بار که می‌توانید انجام دهید، بین 10 تا 15 مرتبه برای شروع خوب است.

 زاویه‌ سازی فک و صورت

راه‌های زاویه‌دار کردن فک و صورت

تمرین لیفت چانه

سر خود را به سمت بالا متمایل کنید و به سقف نگاه کنید. سپس لب‌هایتان را بکشید گویی که قصد بوسیدن چیزی را دارید که چند سانتی‌متر بالاتر از سرتان قرار دارد. در هر تکرار این حالت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، پس از آن می‌توانید چند ثانیه به لب‌هایتان استراحت دهید. می‌توانید این تمرین را هر چند بار که دوست دارید تکرار کنید، هرچند 10 مرتبه تکرار مناسب است. این تمرین یک راه عالی برای بهبود سفتی صورت است، زیرا طیف وسیعی از عضلات صورت را به کار می‌گیرد.

شقیقه‌هایتان را ماساژ دهید

ماساژ دادن شقیقه‌ها و باز کردن ابروها یک راه خوب برای افزایش جریان خون و گردش خون در کل صورت است. با 2 انگشت شقیقه‌های خود را با حرکات دایره‌ای کوچک ماساژ دهید. این حرکت را به مدت 30 ثانیه ادامه دهید. ماساژ دادن شقیقه‌ها بهترین راه برای مبارزه با سردرد میگرنی است.

لب‌هایتان را به شکل ماهی در بیاورید

به شکل ماهی درآوردن لب‌ها یک تمرین عالی برای خوش فرم کردن گونه‌ها و فک است. گونه‌های خود را از داخل دهان تو بکشید و سعی کنید لبخند بزنید. در هر تکرار این حالت را حداقل 5 ثانیه نگه دارید. در حین انجام این تمرین کمی احساس ناراحتی می‌کنید و در پایان هر تکرار باید کمی احساس سوزش کنید. این علائم نشان می‌دهند که عضلات شما با انجام این تمرین کشیده شده‌اند. برای شروع، این تمرین را 10 بار تکرار کنید و به تدریج می‌توانید تعداد تکرارها را افزایش دهید. انجام چنین تمریناتی در طول زندگی روزمره بسیار آسان می‌باشد. شما می‌توانید این تمرین را زیر دوش یا قبل از خوابیدن نیز انجام دهید.

آب بنوشید

نوشیدن آب مزایای بسیار زیادی دارد. برای مثال، مصرف آب خالص یک روش ضروری برای بهبود سلامت کلی شما است. نوشیدن آب به کاهش وزن و بهبود انرژی در طول روز کمک می‌کند.

دسترسی به منبع : Ways to angle the jaw and face

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا