خانه داری

راهی برای از بین بردن “بوی بد سیر”

بعضی از افراد سیر را به خاطر بوی بد آن مصرف نمی‌کنند، باید توجه کرد که سیر فقط در حالت خام ایجاد بو در دهان می‌کند.

محمد حسن قمی کار‌شناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: سیر یکی از مواد غذایی است که پزشکان وجود مواد مغذی بسیار زیادی را در آن تایید کرده‌اند.

موادی همچون روی، سلنیوم، B۶، ‍C و آلیسین، باید گفت که آلیسین در واقع یکی فراوردهٔ گیاهی است که کمک می‌کند فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در بدن به وجود بیاید، و همچنین کمک می‌کند خیلی از اتفاقات به صورت گوارشی اتفاق بیوفتد.

حسن قمی افزود: توصیه ما به کسانی که از ترس بوی زیاد سیر آن را مصرف نمی‌کنند، این است که به یاد داشته باشند سیر فقط در حالت خام ایجاد بود می‌کند و اگر آن را در دمای بالای ۶۰ درجه سانتی گراد حرارت دهند، چون ترکیبات عامل بو از بین می‌روند، دیگر آن حالت گوگردی که به علت وجود آلیسین است هم از بین می‌رود.

وی اذعان داشت: باید توجه داشت که بعضی ویتامین‌ها مثلا C و ویتامین‌های گروه B نسبت به حرارت آسیب پذیرند. به خاطر همین توصیه می‌شود حتی الامکان از نوع خام آن استفاده کنید.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا