پزشکی و سلامت

دیگر لازم نیست برای خوردن این “دارو” ساعت کوک کنید

داروداروهای جدید به زودی بدون نیاز به حواس جمع بیماران در مصرف دقیق و به موقع آنها، دوز کافی دارو را در بازه‌های خاص به بدن بیماران می‌رساند و به این ترتیب میزان شکست درمان به حداقل خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،پژوهشگران در تلاش برای تولید راه‌های درمانی جدید می‌باشند که بدون نیاز به حس وقت شناسی بیمار مکانیزم خود دارو، مواد مورد نیاز را به بدن برساند.

گفتنی است، در جدیدترین اقدامات صورت گرفته دانشمندان نوعی لنز تماسی منحصر به فرد ساخته‌اند که می‌تواند داروی مخصوص بیمار آب سیاه، گلوکوم را به چشم بیمار در بازه‌های زمانی خاص آزاد کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد،بیماری گلوکوم یکی از دلایل اصلی نابینایی بین سالمندان در سراسر جهان است.

محققان این طرح را برای خلاص شدن بیماران از ریختن قطره‌های چشمی در ساعات خاص می‌دانند که اغلب توسط بیماران رعایت نمی‌شود و روند بهبود بیماری را کند می‌کند.

بیماری آب سیاه در اثر مسدود شدن مسیرهای تخلیه مایع چشمی و بالا رفتن فشار چشم رخ میدهد که می‌تواند صدمات جبران نا پذیری به عصب چشم وارد نماید.

در حال حاضر در دنیا روش های مختلفی مانند درمان با قطره چشم، لیزر و یا عمل جراحی برای درمان مبتلایان وجود دارد.

در این لنز تماسی لایه نازکی از دارو در داخل لبه‌های پلاستیکی جاذب آن وجود دارد که به تدریج جذب بدن می‌شود.

دانشمندان در حال بررسی این لنز بر روی داوطلبان هستند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا