پزشکی و سلامت

دندان‌درد می‌تواند باعث سردرد بشود

دندان‌درد علت سردرد | داشتن هم‌زمان درد دندان و سردرد غیرقابل‌انکار و ناراحت‌کننده است. اما ممکن است تصادفی نباشد که این مسائل به‌طور هم‌زمان اتفاق می‌افتد.در این مطلب می خواهیم در خصوص سردرد ناشی از دندان‌درد صحبت کنیم.

به گفته دکتر چارلز سوترا، متخصص دندانپزشکی، گاهی دندان‌های شما می‌توانند باعث سردرد بشود.

آنچه شما فکر می‌کنید سردرد ساده است ممکن است دردی باشد که از درد دندان‌های شما ناشی می‌شود.

دکتر سوترا می‌گوید: اعصاب اولیه که در فک بالا و پایین وجود دارد، سایر قسمت‌های سر را نیز کنترل می‌کنند؛ بنابراین، وقتی درد در دندان‌ها وجود دارد، مانند التهاب یا عفونت، درد می‌تواند در امتداد عصب به قسمت‌های دیگر سر منتقل شود.

دندان‌درد علت سردرد
دندان‌درد علت سردرد – سردرد ناشی از دندان‌درد

سایر نقاطی که معمولاً درد ناشی از دندان را تجربه می‌کنند

سایر نقاطی که معمولاً درد ناشی از دندان را تجربه می‌کنند، شامل نواحی اطراف چشم و کناره‌های سر است. اگر ناراحتی کسل‌کننده یا فشار سردرد تنشی را تجربه می‌کنید، می‌تواند نشانه وجود مشکلی در دندان شما باشد.

دکتر سوترا می‌گوید: اگرچه ممکن است این برای شما عجیب باشد، اما عضلات زیادی در کناره‌های سر وجود دارد که عملکرد باز و بسته شدن دهان را بر عهده دارند. مشکلات در تراز بودن دندان‌های بالا و پایین، می‌تواند باعث ایجاد فشار بر روی عضلات سر شود. تنش عضلانی سردردهای تنشی ایجاد می‌کند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است دندان‌درد شما دلیل سردرد شما باشد، پزشکان پیشنهاد می‌کنند برای رفع این مشکل به دندانپزشک مراجعه کنید.

دکتر کالاشو می‌گوید: گاهی اوقات نیز عفونت های سینوسی می‌توانند باعث سردرد بشوند، دقت کنید که عفونت سینوسی فقط باعث فشار بر روی دندان‌های فک بالا می‌شود.

دکتر سوترا می‌گوید درصورتی‌که سردرد از سینوس یا میگرن نباشد با دندانپزشک خود مشورت کنید. صحبت با دندانپزشک بسیار مهم است و ممکن است سردرد با رفع دندان‌درد خوب بشود، بااین‌حال، اگر مشکلات سردرد پیچیده‌تر باشد، دندانپزشک ممکن است شمارا به متخصص مغز و اعصاب برای ارزیابی بیشتر معرفی کند.

ویکتوریا مورهاوس

بیشتر بخوانید : نکات پزشکی و سلامت در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا