اجتماعی

دلیل طلاق وجدایی از همسر (Divorce) چیست؟

دلیل طلاق وجدایی از همسر (Divorce) چیست؟

 

جدایی و طلاق موضوعی است که در جامعه فراگیر شده است.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که سال‌های اول زندگی مشترک از حساسیت زیادی برخوردار است و طبق آمارها 47 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی زناشویی اتفاق می افتد.

در اینجا به برخی از عوامل طلاق خواهیم پرداخت.

وقتی از زن و شوهری که می خواهند از هم جدا شوند،می پرسیم علل طلاق آنها چیست؟

 

اغلب جواب می‌دهند با هم تفاهم نداشتیم . وقتی منظورشان را از بیان این علت می‌پرسیم دلیل قانع کننده ای ندارند و از مفاهیمی همانند اینکه او من را درک نمی‌کند ، ما با هم  هیچ شباهتی نداریم و جملاتی از این قبیل خواهیم شنید .

مسائل مالی و اقتصادی، بیکاری و اعتیاد به مواد مخدر می‌تواند یکی دیگر از عوامل جدایی باشد که خیلی از خانواده ها درگیرهمین مشکلات هستند که باعث طلاق شده، البته در خصوص مشکلات مالی، بالا رفتن سطح توقعات نیز به این مشکل بیشتر دامن خواهد زد .

مورد بعدی که می توان به آن پرداخت و سهم بسزایی در طلاق های امروزی ایفا می‌کند، دخالت‌های نابجای والدین است  که این قضیه تا آنجا پیش رفته که در ایران خانواده ها با هم ازدواج می‌کنند، نه دو جوان؛ زیرا اختلافات خانواده ها آنچنان زیاد شده که اجازه زندگی به دو زوج را نمی دهند.

عدم  شناخت کافی دختر و پسر از همدیگر قبل از ازدواج، یکی دیگر از عوامل طلاق است که در این‌خصوص بعضا از طرف والدین اصرار بر جشن عقد و عروسی پس از نامزد شدن دختر و پسر صورت می گیرد ؛ در این مورد طبق نظر کارشناسان باید حداقل 6 ماه دختر و پسر به صورت نامزد به سر ببرند تا شناخت کافی از همدیگر پیدا کنند و سپس نسبت به عقد و عروسی اقدام کنند .

از عوامل دیگر طلاق، ناباروری زوجین است . داشتن فرزند یک نیاز ذاتی است که کم و بیش در تمام انسان‌ها یافت می‌شود. عدم توانایی باروری در این افراد، باعث  مشکلات روان شناختی جدی می‌شود .زنان  و مردان نابارور به اشکال متفاوتی با اضطراب ناشی از ناباروری مواجه می‌‌شوند .کاهش قبح طلاق از دیگر عوامل محسوب می‌شود؛ به طوری که در گذشته بیان طلاق خیلی برای افراد جامعه سنگین به نظر می‌رسید ولی امروزه خیلی راحت به زبان آورده می‌شود و حتی می‌بینیم در خصوص طلاق، جشن‌های آنچنانی برپا می‌کنند.

از دیگر عوامل می‌توان خودخواهی زوجین ، پنهان کاری و عدم صداقت بین زن و شوهر‌، دید منفی نسبت به نصیحت و خیرخواهی اطرافیان ، شوخی های زیاد با نامحرم در بیرون از خانواده و آوردن خستگی به درون خانواده ، عادت به خود ارضایی و عدم برآورده کردن نیاز جنسی همسر و دلایل متعدد دیگر را نام برد .

دلیل طلاق وجدایی از همسر (Divorce) چیست؟

منبع : عليرضا مرادي- دفتر روزنامه نسل فردا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا