روانشناسی

8 راه برای غلبه بر احساس ناراحتی

۸ راه برای غلبه بر احساس ناراحتی و حرکت به سوی احساس شادی و خوشحالی | آیا ناراحت و ناراضی هستید؟ آیا می‌خواهید احساس خوشبختی کنید؟ خب حقیقت این است که همه می‌خواهند احساس خوشبختی کنند و توانایی غلبه بر احساس ناراحتی را داشته باشند.

حوادث ناخوشایند و سخت بر احساس ما تأثیر می‌گذارند. ما همیشه نمی‌توانیم این وقایع را کنترل کنیم، اما می‌توانیم یاد بگیریم که اجازه ندهیم بر احساس ما تأثیر بگذارند. خوشبختی واقعی از درون خودمان ناشی می‌شود و به وقایع و شرایط بستگی ندارد.

اگر روی حوادث ناخوشایند تمرکز کنید، و به آنها فکر کنید، احساس ناراحتی خواهید داشت. همانطور که به فکر کردن به آنها ادامه می‌دهید، تأثیر بد آنها روی شما افزایش می‌یابد. با این حال، اگر بتوانید ذهن خود را به سمت سایر امور مثبت و خوب سوق دهید، افکار و احساسات منفی ضعیف می‌شوند و خوشبختی بیشتری وارد زندگی شما می‌شود.

در زیر، چند نکته ساده آورده شده که به شما کمک می‌کند از احساس ناراحتی و غم دور شده و به سمت خوشبختی حرکت کنید. برخی از این نکات ممکن است جدید نباشد، اما یادآوری آنها همیشه مفید است.

۸ راه غلبه بر احساس ناراحتی
غلبه بر احساس ناراحتی

احساس غم و اندوه را متوقف کنید و احساس خوشبختی کنید

  • خودتان را مشغول کنید

غم و اندوه اغلب منجر به عدم فعالیت و عدم تمایل به انجام هر کاری می‌شود. در این شرایط، شروع به تمرکز روی فکرهای منفی و ناخوشایند می‌کنید، و اگر آنها را متوقف نکنید، قویتر می‌شوند و احساس غم و اندوه را در شما افزایش می‌دهند.

اما اگر خودتان را مشغول کاری کنید که تمام فکر و ذهن شما را درگیر خودش کند، دیگر غم و اندوه زمانی برای غلبه بر شما نخواهد داشت.

آیا دوست دارید در هر کاری که می‌خواهید موفق شوید؟ مثبت فکر کنید!

  • ذهنیت مثبت باعث می‌شود که به خود و توانایی‌های خود ایمان داشته باشید.
  • بخ شما انگیزه و شوق فعال بودن می‌دهد و دوست دارید کاری انجام دهید.
  • به شما انگیزه می‌دهد که مصمم باشید و تسلیم نشوید.

مشغول کار شوید، خانه را سر و سامان دهید، چیز جدیدی یاد بگیرید، و هر کاری که شما را مشغول می‌کند، انجام دهید.

  • بیشتر بخندید.

قطعا نمی‌توانیم به شخصی که ناراحت است بگوییم بخند! افرادی که غمگین هستند، معمولاً نمی‌خندند. با این حال حتی اگر شده تنها با تکان دادن لبهایتان لبخندی زورکی بزنید، این کار را انجام دهید. این امر بر احساس شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود کمتر احساس غم و اندوه کنید و شادتر باشید.

  • فیلم خنده‌دار تماشا کنید.

تماشای یک فیلم خنده‌دار می‌تواند باعث شود مشکلاتتان را فراموش کنید، حتی اگر برای مدت زمان کوتاهی که مشغول تماشای فیلم هستید، باشد. تماشای فیلم کمدی باعث می‌شود لبخند بزنید و برای دقایقی از مشکلات و غم‌هایتان دور شوید.

ممکن است در حالی که غمگین و ناراضی هستید مایل نباشید یک فیلم خنده‌دار تماشا کنید و ترجیح دهید در افکار و احساسات منفی خود غوطه‌ور شوید. اما اگر می‌خواهید احساس خوشبختی کنید، خود را مجبور به تماشای یک فیلم خنده‌دار در تلویزیون خانه یا حتی در سینما کنید، حتی اگر مایل به انجام آن نیستید.

  • متن‌های الهام‌بخش بخوانید

خواندن متون الهام‌بخش آگاهی شما را گسترش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد زندگی را به شکلی دیگر ببینید. با این طرز فکر، دریچه خوشبختی را به روی خود باز می‌کنید.

اگر در اینترنت جستجو کنید، می‌توانید متون الهام‌بخش زیادی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : غلبه بر اضطراب

  • ورزش کنید

ورزش، اکسیژن و نیروی حیات بیشتری را به بدن و ذهن وارد می‌کند و شما را سرشار از انرژی می‌کند، و این باعث می‌شود اعتماد به نفس، قدرت و شادی بیشتری داشته باشید.

هر ورزشی خوب است. می‌توانید پیاده روی کنید، شنا کنید، فوتبال یا بسکتبال بازی کنید، قدم بزنید یا به باشگاه بروید.

  • خوب بخورید

غذا باعث ایجاد حس شادی در افراد می‌شود. اشتباه برداشت نکنید! منظورمان این نیست که هر وقت احساس ناراحتی کردید، بخورید. ولی خوردن یک وعده غذایی خوب، نه غذای ناسالم و اضافه، باعث احساس شادی و آرامش بیشتری می‌شود.

  • برای خودتان هدیه بخرید

برای خودتان هدیه بخرید. حتی می‌تواند یک هدیه ارزان قیمت و کوچک باشد. با این کار نشان می‌دهید که برای خودتان مهم و با ارزش هستید، عزت نفس دارید و لیاقت شاد بودن را دارید.

  • یاد بگیرید که چگونه تمرکز و ذهن خود را کنترل کنید

این نکته را در انتها توضیح دادیم، زیرا برخلاف سایر نکات که انجام آنها راحت‌تر است و نتایج فوری هستند، این نکته به کار و زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال، نتایج بسیار خوب هستند و موقتی نیستند.

اگر می‌خواهید افکار و احساسات خود را کنترل کنید، باید حداقل درجه تمرکز خود را افزایش دهید.

امیدوارم این نکات برای شما مفید باشد. خواندن به تنهایی نتیجه‌ای ندارد. باید عمل کنید.

دسترسی به منبع : Some Tips to Stop Feeling Sad and Start Feeling Happy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا