خانه دارینظافت و شستشو

در خانه صابون طبیعی بسازیم

صابون خوش عطر خود را بسازید

تهیه صابون در خانه یک مهارت لذت بخش برای اوقات فراغت است. روش‌ ساخت صابون دشوار نیست، بسیار هم ساده و سرگرم کننده است. در این مطلب از زندگی سالم یک روش های متداول ساخت صابون با ذوب کردن توضیح داده شده است.

با انتخاب دقیق ترکیبی از روغن‌های خوشبو و با کیفیت، اضافه کردن رایحه یا روغن‌های  مورد علاقه خود و چرخاندن در یک رنگ زیبا، صابون دستساز شما شکلی جذاب  به خود می‌گیرد.

روش‌ ساخت صابون طبیعی

چهار روش متداول برای ساخت صابون خانگی وجود دارد. مذاب کردن، روشی بسیار متداول برای ساخت صابون است که قصد ما آموزش آن است.

مواد لازم:

  • پایه صابون
  • ظرف یا قاشق اندازه‌گیری
  • قالب
  • رایحه، رنگ مورد علاقه شما
در خانه صابون طبیعی بسازیم
در خانه صابون طبیعی بسازیم

ساخت صابون به روش مذاب به مواد اولیه کمتری نیاز دارد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. محبوب‌ترین پایه‌های صابون، گلیسیرین شفاف است. می توانید از پایه‌ای که با شیر بز یا روغن زیتون ساخته شده نیز استفاده ‌کنید.

ابتدا پایه صابون را به قسمت‌های کوچک‌تر خرد کنید تا سریع‌تر ذوب شود.

اگر برای ذوب قطعات از مایکروویو استفاده می‌کنید، پایه را در یک کاسه ریخته و برای مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید. بیرون بیاورید و هم بزنید در صورتی که نیاز به حرارت مجدد داشت، ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و مجدد بررسی کنید، پایه را هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل شود.

پس از آن رایحه و رنگ مورد علاقه خود را درون مایع بریزید و خوب مخلوط کنید.

تمام مراحل را باید با سرعت عمل انجام دهید تا پایه صابون سفت نشود. دیواره قالب را چرب کنید، مخلوط را داخل قالب مورد نظر بریزید و یک روز به آن فرصت دهید تا صابون کاملا ببندد. حالا صابون را از قالب خارج کنید، کارشما تمام است.

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا