پزشکی و سلامت

درمان نویدبخش بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون با لیزر

لیزریافته‌های جدید محققان دانشگاه فناوری چالمرز و دانشگاه فناوری وورکلاو لهستان نشان داده که لیزرها می‌توانند راه‌حل مناسبی برای از بین بردن بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون باشند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دستاورد نویدبخش آن است که پزشکان در آینده شاید بتوانند بیماری‌ها را بدون نیاز به بافت اطراف مغز درمان کنند.

چنین روشی حتی می‌تواند جایگزین درمانهای شیمیایی مورد استفاده برای درمان توده‌های پروتئین آمیلوئید باشد که شامل اجزای سمی با امکان در معرض خطر قرار دادن بیماران است.

محققان دریافتند که می‌توان با کمک لیزرهای چند فوتونی، توده‌های پروتئینهایی را که تصور می شود عامل بیماریهای مغزی هستند تشخیص داد.

جداسازی پروتئینهای مضر یک گام اساسی است اما همچنین باید آنها را پیش از درمان این بیماریهای تغییردهنده زندگی از بین برد. برای این هدف، محققان امیدوارند این درمان فوتوآکوستیک بتواند برای حذف توده‌های پروتئینی مورد استفاده قرار بگیرد.

بیماری کروتزفلد جاکوب یا جنون گاوی شرایط دیگری است که می‌توان آنرا با این رویکرد نوآورانه درمان کرد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا