پزشکی و سلامت

دانش آموزان در روزهای ابری بیشتر شیر بنوشند

شیرمهناز تسلیمی، کارشناس آموزش سلامت آموزش و پرورش در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای برای دانش‌آموزان در روزهای سرد زمستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در روزهای سرد حس تشنگی کاهش می‌یابد و کودکان و نوجوانان مایعات کمی دریافت می‌کنند، لذا توصیه می‌شود در این ایام، مصرف مایعات را فراموش نکنند و در کوله پشتی خودشان شیشه آب داشته باشند.

به نقل از فارس وی ادامه داد: با توجه به کاهش نور آفتاب در روزهای ابری و سرد، توصیه می‌شود مصرف شیر و لبنیات، آجیل‌ها و دانه‌های مغزی مثل گردو، کنجد و تخمه گل آفتابگردان به عنوان میان وعده برای دانش‌آموزان تهیه شود؛ همچنین از خانواده‌ها می‌خواهیم که در غذاهایشان از ماهی، سبزیجات و مرکبات استفاده کنند. * در روزهای سرد، کلاه، شال‌گردن و دستکش فراموش نشود تسلیمی افزود: برای تقویت سیستم ایمنی در مقابل بیماری‌های فصل به ویژه سرماخوردگی ویروسی، آنفلوانزا و آنژین‌های چرکی بر شستن دست‌ها و عدم تماس دست‌های نشسته با دهان توصیه می‌شود و لازم است دانش‌آموزان از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنند و از کلاه، شال گردن و دستکش استفاده شود. وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در هنگام سرفه و عطسه از دستمال مقابل صورت‌شان استفاده کنند؛ به دلیل اینکه این بیماری‌ها بسیار مسری هستند و در صورت ابتلا با نظر پزشک در منزل استراحت کنند و در مدرسه حضور نیابند. این کارشناس آموزش سلامت یادآور شد: در مناطقی که بارش برف آغاز شده است، دانش‌آموزان از قرار گرفتن در هوای آزاد و محیط برفی برای مدت زیاد خودداری کنند؛ چرا که به دلیل انعکاس اشعه از برف به چشم‌ها باعث سوختگی و آسیب دیدگی چشم می‌شود و تأکید می‌شود از خوردن برف نیز خودداری شود.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا