سلامت و تندرستی

تاثیرآلودگی هوا بر کاهش بینایی

آلودگی هوا و کاهش بینایی ( تاثیر آلودگی هوا بر بینایی ) | در تحقیقات جدید آلودگی هوا با کاهش بینایی مرتبط بوده است.مطالعه نشان می دهد آلودگی هوا به میزان 8٪  باعث کاهش بینایی برگشت ناپذیر می شود.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن (UCL) بیش از 115000 نفر را در طول 15 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج نشان می دهد شرکت کنندگانی که در معرض بالاترین سطح ریزگردها قرار داشتند ، 8٪ بیشتر در معرض مشکلات بینایی قرار داشتند.

آلودگی هوا مهمترین علت کاهش بینایی در انگلستان است که بیش از 60000 نفر را مبتلا می کند.

تاثیر آلودگی هوا بربینایی
تاثیر آلودگی هوا بر بینایی

آلودگی هوا و استرس داخلی

پروفسور پل فاستر ، نویسنده اصلی این مقاله گفت: آلودگی هوا ممکن است نوعی استرس داخلی یا التهاب ایجاد کند که منجر به اختلال بینایی شود.در اینجا ما یک خطر دیگر بهداشتی ناشی از آلودگی هوا را شناسایی کرده ایم تقویت شواهدی مبنی بر اینکه بهبود هوای تنفسی باید یک اولویت اصلی بهداشت عمومی باشد

 یافته های پزشکان نشان می دهد زندگی در منطقه ای با هوای آلوده ، به ویژه ذرات ریز که از ترافیک جاده ها ناشی می‌شود، می تواند به بیماری چشم منجر شود.

خطر مشکلات جسمی

به نظر می رسد حتی قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای کم ، خطر مشکلات جسمی را افزایش می دهد ، که نشان می دهد آلودگی هوا یک عامل خطر مهم است که برای تعداد زیادی از افراد بر خطر بر بیماری چشم آنها تاثیر می گذارد.

اشکال مختلف بیماری چشم در اثر آلودگی هوا وجود دارد. به اصطلاح AMD خشک هنگامی اتفاق می افتد که سلولهای مرکز شبکیه ، ماکولا به آرامی خراب شوند.

AMD مرطوب به عنوان سلولهای غیرطبیعی رشد یافته در ماکولا که منجر به از دست دادن سریع بینایی مرکزی می شود ، تعریف می شود.

هر دو شرایط معمولاً در افراد 50 یا 60 ساله تأثیر می گذارد. با این حال ، هیچ یک از آنها باعث نابینایی کامل نمی شوند ولی می توانند زندگی روزمره را به چالش بکشند.

AMD خشک دربیماران  هیچ درمانی ندارد ، در حالی که داروها می توانند به کند شدن پیشرفت AMD کمک کنند اما باید سریعاً تجویز شوند ، قبل از اینکه بیمایی به طور کلی دچار مشکل شود.

دانشمندان UCL در مجله چشم پزشکی انگلیس نوشتند که AMD از هر شکلی در حدود 200 میلیون نفر در سراسرجهان را درگیر خود می کند.

بیشتر بخوانید : تاثیر آلودگی هوا بر پوست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا