معرفی کتاب

معرفی کتاب «خودت را به فنا نده»

خودت را به فنا نده یکی از کتاب‌های معروف در زمینه روان‌شناسی و توسعه شخصی است که توسط دکتر گری جان بیشاپ

نوشته شده است. این کتاب، راهکارها و تمرین‌هایی برای مدیریت استرس، اضطراب و افکار منفی به شما می‌دهد.

بیشاپ در این کتاب به مخاطبین خود می‌گوید: «چشمانتان را به روی معجزه‌ای که خودتان هستید، بگشایید. این چیزی است که فراموش کرده‌اید: شما معجزه‌ای از وجود هستید.» این سایر افراد نیستند که در مسیرتان قرار دارند، این حتی شرایط هم نیستند که جلوی شکوفایی شما را می‌گیرند؛ بلکه خودتان هستید و حرف‌های منفی و ناامیدکننده‌ای که زیر لب به خودتان می‌گویید.

نویسنده در این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه با تغییر نگرش و رفتارهای خود، می‌توانند از بحران‌ها و چالش‌های زندگی خود عبور کنند و به سمت رشد و تحول شخصی پیش بروند. او به خوانندگان آموزش می‌دهد که چگونه از قدرت ذهن و اراده خود برای پیشرفت و موفقیت در زندگی استفاده کنند.

بخشی از کتاب خودت را به فنا نده:

 ما دائماً به خودمان رشوه می‌دهیم. نمی‌توانم، نمی‌توانم، نمی‌توانم؛ اما بدان که می‌توانی. این‌ها همه بهانه است. تو همۀ اقدامات مهم را به خودت وعده‌ و وعید می‌دهی، و با فهرست بلندبالایی از دلایل، از انجام آن‌ها طفره می‌روی و تنها چیزی که پس از آن نصیبت می‌شود این است که تبدیل به یک آدم چرندگو می‌شوی.

با این کار، تو بدتر از هرکس دیگری به خودت خیانت می‌کنی!

تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رؤیایی تو را دارند این است که آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند و وارد عمل شده‌اند. آن‌ها آن زندگی را ساخته‌اند و آن را زندگی کرده‌اند.

آن‌ها باهوش‌تر، آگاه‌تر، قوی‌تر یا هر چیز دیگری نبوده‌اند. آن‌ها چیزی بیشتر از تو در اختیار نداشته‌اند. تنها تفاوت این است که مردم موفق منتظر نمی‌مانند. آن‌ها منتظر آن لحظه و حس خوب نمی‌مانند. منتظر الهام غیبی یا امداد آسمانی نمی‌مانند تا به جلو هلشان دهد. آن‌ها بلند می‌شوند و به جلو قدم برمی‌دارند. حتی قبل از اینکه احساس کنند که آمادۀ شکست‌اند. آن‌ها با هواپیمایی پرواز می‌کنند که درحال ساختنش هستند. حتی اگر در آسمان از هم متلاشی شود، قطعاتش را دوباره به یکدیگر وصل می‌کنند و دوباره تلاش می‌کنند.

به شرایط درونی‌ات اشاره نکن. این هم بهانه‌ای بیش نیست که برای خودت می‌آوری تا از ریسک‌های زندگی خود را دورنگه داری. مشکل اینجاست که زندگی دقیقاً همان مکان‌ها و زمان‌های ریسک‌پذیر است! بقیه، فقط زنده‌بودن است.

اگر به دنبال کتابی هستید که در تعطیلات نوروز به شما کمک کند به رشد شخصی برسید، خودت را به فنا نده انتخابی عالی است. این کتاب پر از مطالب الهام‌بخش و تمرین‌هایی است که به شما در رسیدن به هدف‌هایتان کمک می‌کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا