فرهنگ و هنر

حضور بازیگران و خوانندگان مشهور درسری جدید “مشاعره”

مشاعره“امیر حسین آذر” تهیه کننده برنامه “مشاعره ستاره‌ها” گفت:‌این برنامه برای اولین بار از حضور هنرمندان و خوانندگان جوان کشور استفاده می‌کند.

عرش نیوز ؛
نشست خبری “مشاعره ستاره‌ها” با حضور “اسماعیل آذر” مجری و کارشناس، “امیر حسین آذر” تهیه کننده برنامه و “امیرخان محمدی” مدیر روابط عمومی شبکه آموزش در استودیوی ضبط برنامه برگزار شد.

در ابتدای نشست خبری برنامه “مشاعره” اسماعیل آذر عنوان کرد: از نظر محتوا فرهنگ ما در معرض آسیب‌هایی اجتماعی از جمله ماهواره است که با به کار بردن واژه‌هایی که در ذهن جامعه تزریق می‌کنند نیز به سرعت جایگزین واژه‌های دیگر می‌شود و در تلاش هستیم که این زبان آسیبی نبیند.

وی بیان کرد: سعی کردیم با معادل سازی واژه‌هایی در فرهنگمان چون OK معادل قبول، اولتیماتوم معادل اتمام حجت سوژه معادل موضوع را انتشار داده تا بتوانیم این بسته فرهنگی را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

آذر با اشاره به اینکه مبدأ ما مشاعره و مقصد ما جلوگیری از آسیب زبان بوده، افزود: اگر فرهنگ ما تقویت نشود، بنگاه اقتصادی موفقی نخواهیم داشت، بنابراین این مقوله زمانی موفق خواهد بود که سایه فرهنگ بر آن غلبه کند.

وی در مورد طراحی دکور برنامه افزود: حدود چهار ماه اتاق فکری برای طراحی دکتور داشتیم در نهایت توانستیم دکوری متناسب با رنگ نارنجی، که رنگ قالب شبکه آموزش بوده را طراحی کنیم.

تهیه‌کننده برنامه “مشاعره” در پایان خاطر نشان کرد: هر بالا رفتنی را در یک جریان و یا برنامه، بخش اصلی آن بعد از خدای تعالی را مدیون خبرنگاران و خبرگزاری‌ها هستیم.

وی بیان کرد: طرح برنامه مشاعره نوروزی را با عنوان “مشاعره ستاره‌ها” در حدود 4 ماه پیش با همکاری مدیران شبکه طراحی کردیم.

تهیه کننده برنامه “مشاعره ستاره‌ها” اظهار داشت: سری جدید برنامه از طیف بازیگران نسل جوان سینما و تلویزیون هستند و دو گروه 10 نفره که سرگروه آن از بازیگران هستند، شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: 99 درصد از شرکت کنندگان سن‌شان 16 سال به بالا بوده که بیشترین رنج سنی 70 ساله بوده و سعی کردیم از تمامی نقاط کشور در برنامه بهره ببریم.

وی افزود: این برنامه با 9 دوربین به همراه دو واحد سیار و 16 میکروفون توسط صدابرداران ضبط می‌شود.

این تهیه کننده افزود: در بخش‌هایی از این برنامه آیتمی با عنوان ضرب‌المثل را در نظر گرفتیم که بازیگران با ارائه نمایش بدون کلام بازی می‌کنند و یار مشاعره کننده به موضوع ضرب‌المثل اشاره می‌کند. همچنین “چیستان” از دیگر بخش‌های برنامه بوده که سوالاتی درخصوص شخصیت ادبی پرسیده می‌شود.

وی گفت: در سری جدید برنامه مشاعره سعی کردیم با فاصله گرفتن از شعرخوانی نیز به سوی برپایی مسابقه پیش رویم و با ایجاد هیجان، شادی، و امید نشاط را به مخاطبان منتقل کنیم.

آذر افزود: این دو برنامه مناسبتی در 26 قسمت تولید شده که 13 قسمت آن برای ایام دهه فجر و 13 قسمت بعدی برای نوروز 93 درنظر گرفته شده که به مخاطبان ارائه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: از سازمان پیشگیری بحران که با سعه صدر با ما همکاری کردند و همچنین از مهندس “عزت‌الله ضرغامی” رئیس رسانه ملی، “مهدی قاسمی” مدیر شبکه آموزش، “اسرافیل علمداری” قائم مقام شبکه آموزش، “علی دارابی” معاونت سیما و “علیرضا فرح جود” کارگردان این برنامه که با هنرمندی و تلاش بی‌شائبه خود در طی این 4 سال همکاری لازم با برنامه را داشتند کمال تشکر و سپاس را دارم.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا