کسب و کار

بلیط چارتری قشم را از کجا بخریم؟

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به سفر با هواپیما علاقه‌مندید و تمایل دارید بدانید بلیط چارتری چیست؟ بهتراست چند دقیقه از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید. بلیط‌های چارتر، در واقع بلیط‌هایی هستند که آژانس از قبل تعدادی یا همه آن‌ها را از قبل خریده سپس آن‌ها را در قالب تور مسافرتی می‌فروشد. در واقع می‌توان گفت چارتر به معنی اجاره کردن دربست هواپیما است از آنجایی که قیمت این نوع بلیط تحت کنترل آژانس‌های مسافرتی است افراد اغلب با قیمت مناسب‌تری هم می توانند این بلیط ها را تهیه ‌کنند. از شما دعوت می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه زندگی سالم باشید.

بلیط چارتر هواپیما
بلیط چارتر هواپیما

انواع بلیط چارتر

بلیط چارتر انواع مختلفی دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

بلیط چارتر

Seat charter برای مواقعی است که یک شرکت یا حتی شخص خاصی تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما را اجاره کند. در بلیط هواپیما چارتر به این شکل ممکن است شماره صندلی‌ها از قبل معین شده باشد اما گاهی نیز ممکن است فرد تنها ۵۰ صندلی از هواپیما را رزرو کند و این تعداد صندلی رزرو شده در همه جای هواپیما پراکنده باشد و هیچ نظم خاصی نداشته باشد.

بلیط چارتر کامل

همانگونه که از نام این نوع بلیط مشخص است همه صندلی‌های یک هواپیما برای طی کردن یک مسیر مشخص اجاره می‌شود. این اتفاق معمولا در آژانس‌های هواپیمایی خیلی بزرگ اتفاق می‌افتد تا بتوانند فروش بهتری داشته باشند. یکی از پر تردید ترین مسیرها پرواز قشم است و بیشتر آژانس های مسافرتی بلیط چارتری قشم را همیشه موجود دارند.

انواع بلیط چارتر از نظر ظرفیت

برخی ادارات دولتی یا حتی خصوصی نیز برای کارمندان خود بلیط هواپیما یا هتل چارتر می‌کنند؛ چارتر کردن در واقع یک خرید عمده محسوب می‌شود؛ که هزینه‌ها را کمتر می‌کند. بلیط چارتر از لحاظ ظرفیت نیز به چند دسته تقسیم می‌شود که در ادامه مطلب به این نکات اشاره خواهیم داشت.

  • پرواز چارتر شناور

در این حالت فرد چارتر کننده برای مدت مشخصی مثلا دو ماه تعدادی یا تمام صندلی‌های یک پرواز را اجاره می‌کند و بلیط‌های آن‌ها را می‌فروشد. در حال حاضر برخی ایرلاین‌ها بعضی صندلی‌ها یا حتی کل هواپیما را در مسیرهایی مثل فرودگاه اسپارتا و ازمیر چارتر می‌گذارند. بلیط برگشت در پرواز شناور هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

  • پرواز چارتر بلاک

بلیط‌های رفت و برگشت این پرواز حتما باید در یک بازه زمانی مشخص به فروش برسد. ممکن است به یک آژانس هواپیمایی مراجعه کنید و پرسنل آن‌ها سفری را به شما معرفی کنند که بلیط رفت آن برای ۵ مرداد و بلیط بازگشت آن ۱۰ مرداد است و در تاریخ دیگری بلیط نداشته باشند.

  • پرواز چارتر بک تو بک

در این نوع پرواز فرد چارتر کننده وظیفه دارد بلیط‌های خود را بین زمان معینی بین رفت و برگشت به فروش برساند. برای مثال شما یک بلیط برای دبی تهیه می‌کنید و اپراتور آژانس به شما می‌گوید که بلیط بازگشت تان باید برای دو هفته دیگر باشد.

پرواز چارتر

بهترین زمان برای خرید بلیط چارتر به قشم از لحاظ قیمت

قطعا می‌دانید که هر خریدی باید با برنامه‌ریزی و دقت بالای انجام شود. خرید بلیط چارتر نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر مایل هستید خرید به صرفه‌ای داشته باشید باید در زمان درست آن را انجام دهید؛ زیرا گاهی اوقات بلیط‌ها قیمت بالاتری دارند. اگر به دنبال بلیط باقیمت مناسب‌تری هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در اواسط هفته (دوشنبه و سه‌شنبه) بلیط تهیه کنید. جالب است بدانید که قیمت یک بلیط در روز‌های مختلف از ماه حتی ساعت‌های مختلف، متفاوت است؛ برای مثال بلیط‌های صبح زود متقاضیان کم‌تری دارند به همین دلیل شاهد قیمت‌های پایین‌تری از آن‌ها هستیم. از طرف دیگر صبح فرودگاه‌ها خلوت‌تر است و کارهای شما با سرعت بیشتری انجام می‌شوند. پروازهای صبح تأخیر بسیار کمتری نسبت به دیگر پروازها دارند.

چند نکته مهم درباره تهیه بلیط هواپیما که باید بدانید

ما معمولا برای اینکه افراد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند به آن‌ها توصیه می‌کنیم که خرید بلیط هواپیما خود را برای روزهای آخر نگذارند و زودتر بلیط بخرند؛ اما حواستان باشد همیشه خرید فوری به این معنا نیست که شما می‌توانید بلیط ارزان‌تری تهیه کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که گاهی اوقات آژانس هواپیمایی برای فروش تمام بلیط‌های خود در لحظات آخر قیمت‌های مناسب‌تری پیشنهاد می‌کند اما این اتفاق همیشگی نیست و ممکن است نتوانید بلیط تهیه کنید.

بلیط هواپیما چارتر

تفاوت پرواز چارتر و سیستمی

اولین و قطعا مهم‌ترین تفاوت بین پرواز چارتر و سیستمی این است که بلیط سیستمی فقط به وسیله خود شرکت هواپیمایی و نمایندگی‌های آن به فروش می‌رسد. تفاوت دیگر این دو بلیط در این است که برنامه پرواز سیستمی از یک سال قبل نیز مشخص است و شما همین حالا هم می‌توانید برای یک سال دیگر بلیط تهیه کنید و یا اینکه در صورت تمایل زمان بلیط خود را جا به جا کنید؛ اما بلیط چارتر امکان تغییر زمان را ندارد و چنانچه از بلیط خود در زمان مقرر استفاده نکنید نمی‌توانید مبلغ پرداخت‌شده را پس بگیرید. چنانچه پرواز به دلایلی همچون نقص فنی یا شرایط آب و هوایی کنسل شود، افرادی که بلیط سیستمی دارند اولویت دارند و ممکن است افرادی که بلیط چارتر دارند مقداری معطل شوند. تفاوت دیگری که میان این دو نوع بلیط وجود دارد این است که در پرواز سیستمی حتی اگر یک بلیط خریداری شده باشد، هواپیما باید پرواز کند و در زمان مقرر در مقصد مورد نظر باشد.

بهترین زمان برای خرید بلیط چارتر

بلیط‌های چارتر قیمت مناسب تری دارند و اغلب مقاصد گردشگری دارند به همین دلیل از محبوبیت بیشتری برخوردارند. از آنجایی که این پرواز‌ها به وسیله آژانس هواپیمایی به فروش می‌رسند، معمولا طبق برنامه خاصی سفرندارند؛ اما اغلب سفرها برای سفرهای تابستانی بین ماه می تا سپتامبر و برای سفر زمستانی نیز بین ماه‌های دسامبر تا مارس است.

کلام آخر

گاهی اوقات آژانس‌های هواپیمایی تعدادی یا تمام صندلی‌های یک پرواز را اجاره می‌کنند سپس آن‌ها را به گردشگران و مسافران می‌فروشند. بلیط‌های چارتر اغلب برای مقصدهای گردشگری مثل قشم، کیش، شیراز و… و در زمان‌های مختلفی مثل تعطیلات عید به فروش می‌رسند. شما به وسیله این بلیط ها می‌توانید با قیمت مناسب تری یک سفر ایده آل داشته باشید و از تعطیلات خود لذت ببرید‌. البته باید به این نکته اشاره کنیم که اگر به هر دلیلی نتوانید از بلیط چارتر خود استفاده کنید بلیط پرواز شما باطل می‌شود و نمی‌توانید مرا پس بگبلغ پرداخت‌شده را باز پس گیرید؛ یا اینکه سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا