آموزشی

7 دلیل اهمیت حضور منتور برای موفقیت استارت‌آپ

منتور کیست و چه نقشی در موفقیت استارتاپ دارد ؟ | منتور را در تعریف معمولا شخصی می‌دانند که در زمینه تخصصی شغل خود و همچنین زندگی شخصی‌اش فردی موفق، کارکشته و باتجربه است. شاید در ابتدای امر برایتان جای سوال باشد که در دنیای اقتصاد موفقیت در زندگی شخصی چه اهمیتی دارد؟

باید بدانید که در دنیای اقتصاد اگر یک فرد موفق توانایی ایجاد تعادل بین خانواده و شغل خود را نداشته باشد، قطعا در حرفه و تخصص خود نیز دچار مشکل خواهد شد.

مردی یا زنی را تصور کنید که اکثر اوقات خود را در محل کارش سپری می‌کند و زمان کمی را در کنار خانواده خود وقت می‌گذراند. قطعا خانواده چنین فردی به مرور زمان با او مشکل پیدا می‌کنند و این مشکل تاثیرات روحی و روانی برای وی در بر خواهد داشت. زمانی که روحیه فرد متخصص دچار مشکل شود، باعث می‌شود تا تمرکز کمتری روی کار بگذارد و این آغازی بر شروعی مشکلات مختلف شود.

یا به عنوان مثال فردی متخصص را در نظر بگیرید که روحیه بسیار ضعیفی دارد. شاید آن فرد متخصص از نظر مهارت در حرفه خود کاملا متخصص باشد، اما به سرعت ناامید شده و میل خود را نسبت به ادامه کار از دست می‌دهد.

آیا چنین فردی می‌تواند یک منتور نمونه باشد و عمل منتورینگ را به خوبی انجام دهد؟ قطعا پاسخ منفی است.

در نتیجه منتور باید کسی باید که بتواند در دو زمینه مختلف دیگران را راهنمایی کند. اول در مورد حرفه و تخصص باید بتواند توصیه‌هایی را انجام دهد و دوم باید بتواند از نظر بینش و نگرش افراد زیر دست خود را راهنمایی کند.

منتور

منتور کیست و نقش منتور در موفقیت استارتاپ

در اینجا هفت دلیل مهم بودن وجود یک منتور آورده شده است.

تجربه‌ای به دست می‌آورید که در کتاب‌ها به اشتراک گذاشته نشده است.

تجربه یک دارایی بسیار گران است اما برای موفقیت در کسب و کار بسیار مهم است. تنها مطالب کمی در مورد تجربه یک فرد وجود دارد که می‌توانید از کتاب‌ها به آن دست پیدا کنید. این یک حقیقت ناگفته است که اکثر نویسندگان احساس راحتی نمی‌کنند که همه چیز درباره خودشان را در کتاب‌ها آشکار کنند.

به اشتراک گذاشتن برخی تجربه‌ها امکان‌پذیر نیست، اما همان تجربه‌ها می‌توانند به یک فرد بی‌تجربه کمک بزرگی کنند.

منتورشیپ یکی از راه‌های تضمین شده برای کسب تجربه از دیگران است.

احتمال موفقیت کسب و کار شما با یک منتور بیشتر است.

تحقیقات و نظرسنجی‌ها ثابت می‌کند که داشتن یک منتور برای موفقیت مهم است. در یک نظرسنجی کوچینگ اجرایی در سال 2013، 80 درصد از مدیران اجرایی گفتند که نوعی راهنمایی دریافت کرده‌اند. در تحقیق دیگری که توسط Sage انجام شده است، 93 درصد از استارتاپ‌ها اذعان می‌کنند که راهنمایی برای موفقیت بسیار مفید است.

شانس موفقیت شما در زندگی و کسب و کار را می‌توان با داشتن منتور مناسب بالا برد. ارتباطات ارزشمند، توصیه‌های به‌موقع، بررسی‌های گاه به گاه همراه با راهنمایی‌های معنوی و اخلاقی که از داشتن یک منتور به دست می‌آورید، به معنای واقعی کلمه شما را به موفقیت می‌رساند.

فرصت‌های ارتباطی

گذشته از این واقعیت که سرمایه گذاران به استارتاپ‌هایی که توسط دوستانشان توصیه می‌شوند اعتماد دارند، یک منتور موفق شبکه نامحدودی از افراد دارد که می‌توانند برای حرفه شما مفید باشند.

این فرصتی است که در صورت نداشتن منتور ار آن محروم خواهید بود.

وجود یک منتور به شما قوت قلب می‌دهد.

طبق تحقیقات انجام شده یک منتور با کیفیت، تأثیر مثبت قدرتمندی بر کارآفرینان جوان دارد. داشتن کسی که عملاً شما را راهنمایی می‌کند و نگرانی‌هایتان را با او در میان می‌گذارید، اغلب ترس‌های شما را با سال‌ها تجربه‌اش برطرف می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که موفق خواهید شد.

داشتن اعتماد به نفس به منظور دستیابی به موفقیت برای کارآفرین بسیار مهم است. داشتن اعتماد به نفس بالا بیشتر از استعداد و شایستگی به موفقیت شغلی کمک می‌کند. منتورها این ظرفیت را دارند که به بنیانگذاران جوان کمک کنند تا از اعتماد به نفس خود استفاده کنند و به هر چالشی به عنوان یک فرصت نگاه کنند.

منتور و موفقیت استارتاپ

منتور و نقش منتور در موفقیت استارتاپ

منتور به شما کمک می‌کند مدت بیشتری در تجارت دوام بیاورید.

وقتی تعداد کسب‌ و کارهایی که شکست می‌خورند را تصور می‌کنید، آرزو می‌کنید که ای کاش بسیاری از صاحبان کسب ‌و کار منتور داشتند. بر اساس گزارش  SBA، 30  درصد از کسب و کارهای جدید ممکن است در 24 ماه اول دوام نیاورند و 50 درصد از آنها ممکن است بیش از پنج سال پابرجا نباشند. با این حال، 70 درصد از کسب و کارهای تحت نظارت منتور بیش از 5 سال دوام می‌آورند.

یک منتور به شما کمک می‌کند هوش هیجانی قوی‌تری داشته باشید.

آیا بلوغ ، هوش هیجانی بالاتری را در کارآفرینان به همراه دارد؟ هوش هیجانی برای موفقیت کارآفرینی بسیار مهم است. وقتی یک کارآفرین جوان، منتور بالغ و موفق‌تری دارد که به او مشاوره می‌دهد، احتمالاً کنترل بیشتری بر احساسات خود خواهد داشت.

همه ما می‌دانیم که یک راه سریع برای شکست یک کسب و کار این است که آن را با احساسات مخلوط کنیم یا بر اساس احساسات عاطفی تصمیم‌گیری کنیم. موقعیت‌هایی مانند این را می‌توان مهار کرد زیرا منتورها به شما کمک می‌کنند در موارد خاص واکنش درست نشان دهید.

انگیزه

تحمل عواقب شکست به تنهایی می‌تواند شما را به عقب براند و بر بهره‌وری شما تأثیر بگذارد. در شرایط سخت، داشتن یک منتور به شما کمک می‌کند سر خود را بالا نگه دارید. کارآفرینان جوان اغلب زمانی که نمی‌توانند اهداف و انتظارات خود را برآورده کنند با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند. تأثیر افسردگی بر کارآفرینان اغلب کمتر گزارش می‌شود. اما کارآفرینان بدون منتور بیشترین بار را تحمل می‌کنند.

منتوری که پستی و بلندی‌های اداره یک کسب و کار را تجربه کرده است، در موقعیتی عالی است که می‌تواند توصیه‌های مثبت و آرامش بخشی را به شما بدهد. و منتورها نه تنها کلمات مناسبی برای به اشتراک گذاشتن دارند، بلکه ایده‌هایی برای کمک به شما در مسیر موفقیت نیز دارند.

دسترسی به منبع : 7Reasons You Need a Mentor for Entrepreneurial Success

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا