پزشکی و سلامت

جوانه ای که “سرطان” زا می شود!

جوانه شبدرسیب زمینی غنی از “بتاکاروتن” که پیش ساز ویتامین A است و برای بدن بسیار مفید است ولی باید از کیفیت ظاهری آن مطمئن شویم.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:سیب زمینی غنی از بتاکاروتن که پیش ساز ویتامین A است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب می شود ولی باید در استفاده از اجزاء این گیاه دقت کنیم.

ساقه و برگهای سیب زمینی حاوی سمی به نام سولانین است بنابراین نباید از آن به طور خام استفاده کرد ولی جوشاندن رقیق شده همین برگها را به عنوان ماده خواب آور و آرامش دهنده، اعصاب می توان استفاده کرد، سیب زمینی حاوی ویتامین C بالایی است و اگر این ماده غذایی به مدن طولانی نگهداری و انباشته شود ویتامین C آن از بین می رود.

وی افزود: سیب زمینی پخته شده یا کباب شده با پوست، بیشترین مقدار ویتامین ها را دارا است و برترین نوع پخت این ماده غذایی به صورت سرخ کرده است و خوردن این شکل سیب زمینی برای اطفال مضر است و برای بزرگسالان به دلیل روغن زیاد مشکل زا است.

از خواص سیب زمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد: سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است که در جلوگیری از سرطان نیز مفید است.سیب زمینی ادرار را زیاد می کند و برای کلیه و مثانه مفید است.

آنزیم های موجود در سیب زمینی برای التیام زخم ها ی معده و مثانه مفید است./ع2

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا