آرایش و زیبایی

“جراحی های بینی” چه عوارضی دارند؟

جراحی بینیآمار جراحی های بینی در ایران چندین برابر آمارهای جهانی است و طبیعی است که با بالا رفتن تعداد جراحی ها عوارض نیز افزایش پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ متخصصان می گویند برخی از این جراحی ها کاذب است و می توان بسیاری از مراجعان جراحی بینی را با راهنمایی صحیح از جراحی بینی منصرف کرد.

برخی از این عوارض عبارتند از:

1- فرورفتگی های پره های بینی: معمولا فرورفتگی پره های بینی به دنبال برداشتن غضروف های پره های بینی برای جمع کردن نوک بینی روی می دهد و در اکثر موارد در نخستین هفته های پس از جراحی ورم بافت ها مانع آشکار شدن کامل این عارضه می شود و در مواردی که نوک بینی بیش از اندازه لازم جمع شود، کم بودن غضروف های حمایت کننده نوک بینی و نزدیک شدن بیش از اندازه این غضروف ها به یکدیگر گذشته از آنکه ممکن است فرورفتگی بیش از اندازه ای در ظاهر بینی پدید آورد، در تنفس از راه بینی نیز اشکال ایجاد می کند.

2- بدشکلی هشت مانند: بدشکلی هشت مانند در فاصله هرم استخوانی و غضروفی از عوارض دیگر عمل جراحی بینی است. این نمای هشت مانند در فاصله بالایی استخوانی و بخش پایینی غضروفی موجب دو تکه به نظر رسیدن بینی می شود.

3- بالا رفتن بیش از اندازه نوک بینی: برداشتن بیش از اندازه بافت های غضروفی و پوست پایینی بینی، امکان دارد موجب بالا رفتن بیش از حد نوک بینی و در نتیجه، نمای بینی خوکی شکل شود. در این حالت عمق سوراخ های بینی از فاصله دور نیز نمایان است و حالتی کاملا مصنوعی و غیر مصنوعی به بینی می دهد.

4- آسیب دیدن پوست بینی: صدمات عمیق مویرگی پوست موجب نرسیدن خون کافی به پوست و ایجاد مرگ سلولی پوست بمی شود. پس از مرگ سلولی پوست بینی، التیام پوست همراه با بافت جوشگاهی ناهماهنگ سبب بدشکلی پوست بینی می شود.

5- باریک شدن نوک بینی: در صورت باریک شدن بیش از حد نوک بینی، تناسب بین دو بخش بالایی و پایینی بینی و نیز پره ها به هم می خورد و بخش بالایی و پره ها پهن تر به نظر می رسند. معمولا چنین حالتی مشکلات تنفسی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: مجله سیب سبز

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا