پزشکی و سلامت

تبی در کودکان با دانه‌های ریز پوستی

 

تب کودک در بیماری روزئولا ۳ تا ۴ روز ادامه پیدا می‌کند اما خود به خود قطع می‌شود و پس از قطع آن دانه‌های ریز پوستی نمایان می‌گردد که از این طریق پزشک تشخیص بیماری روزئولا را می‌دهد.

منصور بهرامی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روزئولا یک بیماری ویروسی از خانواده سرخک و سرخجه است و با تب‌های بسیار تند شروع می‌شود به طوریکه تب کودک در عرض ۲ تا ۳ روز آنچنان شدت پیدا می‌کند که هم والدین و هم پزشک را نگران می‌کند و به داروهای عادی جواب نمی‌دهد.

 

وی افزود: این تب ۳ تا ۴ روز ادامه پیدا می‌کند و در این فاصله پزشک به کودک آزمایشات زیادی تحمیل می‌کند اما تب خود به خود قطع می‌شود و پس از قطع آن دانه‌های ریزی بر روی پوست نمایان می‌شود که از این طریق پزشک تشخیص روزئولا را می‌دهد این بیماری ویروسی نسبتا پر سر و صدا و هیاهو اما خوش عاقبت است.

 

بهرامی تصریح کرد: تب کودک در بیماری روزئولا بین ۳۹ تا ۴۰ درجه است و می‌تواند او را به راحتی به فاز تشنج بکشاند، بنابراین از مصرف خود سرانه هر دارویی باید پرهیز کرد و استفاده از داروهای تب بر، استامینوفن متناسب با سن و وزن کودک باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا