اجتماعی

 یک‌ چهارم از روز آنلاین هستیم

کرونا ما را آنلاین تر کرد

بزرگسالان بیش از یک‌ چهارم از روز خود را به‌ صورت آنلاین می‌گذرانند؛ این چه تأثیری بر سلامتی ما دارد؟ در این مطلب میخواهیم در خصوص تاثیر کرونا بر استفاده از اینترنت صحبت کنیم.

آمارهای جدید نشان داده است که بزرگسالان انگلیس یک‌ چهارم از زندگی خود را به‌ صورت آنلاین می‌گذرانند. با قفل شدن کرونا ویروس در تمام دنیا که ما را به سمت فناوری برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده می‌برد، جای تعجب نیست که استفاده از اینترنت در سراسر  دنیا و انگلیس  افزایش‌ یافته است.

تاثیر کرونا بر استفاده از اینترنت

یک مطالعه جدید روشن کرده است که دقیقا چه مقدار از وقت ما در حال حاضر در اینترنت صرف می‌شود. آخرین گزارش‌ها نشان داده بزرگسالان به‌ طور متوسط ​​روزانه بیش از چهار ساعت را به‌ صورت آنلاین می‌گذرانند.

این رقم از 3 ساعت و نیم ثبت‌ شده در سپتامبر سال گذشته افزایش غیر قابل‌ باوری داشته است. به‌ احتمال‌ زیاد ما شاهد تغییر نوع خدمات آنلاین که در آن‌ وقت صرف کرده‌ایم، خواهیم بود.

نسبت بزرگسالان انگلیس که به‌صورت آنلاین تماس تلفنی برقرار می‌کنند، به‌ شدت افزایش‌ یافته است. به‌ طوری‌ که هفت نفر از 10 نفر اکنون حداقل هفتگی از خدمات اینترنتی استفاده می‌کنند.

 تاثیر کرونا بر استفاده از اینترنت
تاثیر کرونا بر استفاده از اینترنت

استفاده بیشتر از اینترنت در دوران کرونا

از زمان دورکاری از خانه تا تکلیف مدرسه بچه‌ها که آموزش آنلاین نیاز دارند، در هنگام شیوع کرونا ویروس از اینترنت بیشتر استفاده می‌کنیم.

این افزایش در بین کاربران قدیمی اینترنت بسیار قابل‌ توجه است. جالب است بدانید افراد بالای 65 سال، حداقل یک تماس ویدیویی در هفته داشته‌اند که از 22 درصد در ماه فوریه، به 61 درصد در ماه مه افزایش‌ یافته است.

اما بیشترین افزایش در پلتفرم ویدئو کنفرانس است که از 659،000 کاربر انگلیس در ماه ژانویه به 13 میلیون نفر در ماه آوریل افزایش‌یافته است.

این پلتفرم یکی از محبوب‌ ترین خدمات در سطح جهان در طول همه‌ گیری کرولا بوده است، چراکه میلیون‌ها نفر به دنبال راه‌هایی برای در ارتباط ماندن در حین کار و تحصیل و همچنین امکان تماس با دوستان و خانواده بودند.

این گزارش همچنین حاکی از تغییر در عادات ارتباطی است، به‌ طوری‌ که افراد از برگه‌های ارتباطی برقرار شده مانند تماس تلفنی مخابراتی و پیام‌های کوتاه فاصله می‌گیرند.

در WhatsApp و Facebook Messenger به‌طور منظم از پیام متنی یا تماس تصویری استفاده می‌شود و تماس‌های صوتی آنلاین بر روی WhatsApp اکنون تقریباً به‌اندازه تماس‌های تلفنی محبوب هستند. این موضوع می‌تواند یقینا بر رفتار، تمرکز و روحیه ما تأثیر بگذارد.

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا