کسب و کار

راهنمای خرید کفش دویدن زنانه برای بانوان و دختران

وقتی شروع به دویدن می‌کنید، آن هم به عنوان یک زن اولین توصیه‌ای که به شما می‌شود خرید کفش دویدن زنانه خوب است. درحالی‌که این کار آسان به نظر می‌رسد، تصمیم‌گیری برای این که از کجا شروع کنید می‌تواند واقعاً سخت باشد.

اینجاست که فروشگاه لباس ورزشی اسپورتلند می‌تواند به شما کمک کند. در فروشگاه مولتی برند اسپورتلند شما می‌توانید کفش مخصوص دویدن زنانه را از برندهای معتبر با قیمت مناسب تهیه کنید. علاوه‌بر این‌که اسپورتلند راهنمای خرید کفش دویدن زنانه را برایتان گردآوری کرده تا دقیقاً بدانید باید به دنبال چه چیزی باشید.

تفاوت کفش مخصوص دویدن زنانه و مردانه در چیست؟

دو عامل مهم این تفاوت عبارتند از:

  • شکل پا

پاهای زنان فقط نسخه‌های کوچک‌تر و باریک‌تری از پای مردان نیستند، بلکه تفاوت‌هایی در شکل کلی وجود دارد. پاهای زنان در قسمت جلویی نسبتاً پهن‌تر است و پاشنه باریک‌تری دارد. سازندگان کفش مخصوص دویدن در طراحی کفش‌های زنانه خود این تفاوت را در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، یک برند ممکن است مدل یکسانی از یک کفش را با شکل پاشنه متفاوت بین مدل مردانه و زنانه خود بسازد.

  • حالت لگن و ران

محققان همچنین دریافته‌اند که از آنجایی که معمولاً زنان باسن پهن‌تری نسبت به مردان دارند، احتمال برخورد پاهایشان با زمین از لبه خارجی کف کفش‌شان بیشتر است. چرخش پا به سمت داخل که در نتیجه این اتفاق به وجود می‌آید، به عنوان پرونیشن شناخته می‌شود، که توضیح می‌دهد که چرا زنان بیش از مردان پرونیت می‌شوند. به همین دلیل در برخی از مدل‌های کفش‌ مخصوص دویدن زنانه از مواد مختلفی برای حمایت از کفی استفاده می‌شود.

چرا به یک جفت کفش مخصوص دویدن زنانه نیاز دارید؟

اگر عادت به دویدن دارید خرید کفش دویدن زنانه که برای حمایت از بدن شما در هنگام دویدن طراحی شده‌اند، از همان ابتدا بسیار مهم است. دویدن با کفش مخصوص دویدن زنانه نامناسب حتی در استفاده کوتاه مدت می‌تواند آسیب‌هایی را ایجاد کند و شما را برای همیشه از دویدن باز دارد.

تجزیه و تحلیل راه رفتن برای خرید کفش دویدن زنانه چیست؟

تجزیه و تحلیل راه رفتن برای فرد دونده یک ایده واقعاً خوب قبل از خرید اولین جفت کفش ورزشی اوست. متخصصان توصیه می‌کنند این اولین کاری است که باید قبل از انتخاب یک جفت کفش مخصوص دویدن زنانه و یا مردانه انجام دهید.

تجزیه و تحلیل راه رفتن از طریق بررسی قدم‌های شما هنگام دویدن بر روی تردمیل، وضعیت پاها، زانوها و باسن شما را تحلیل می‌کند. در حالت ایده‌آل این کار با پای برهنه انجام می‌شود تا مشاور بتواند الگوهای حرکتی طبیعی بدن شما را ببیند. از این طریق، متخصصان می‌توانند بهترین کفش پیاده روی زنانه و یا کفش مخصوص دویدن زنانه را پیشنهاد کنند.

کفش مخصوی دویدن زنانه

کفش مخصوص دویدن زنانه را از فروشگاه بخرید یا آنلاین؟

توصیه می‌کنیم برای خرید اولین جفت کفش دویدن خود به یک فروشگاهی بروید تا تجزیه و تحلیل راه رفتن را برایتان انجام دهند. علاوه‌بر این می‌توانید برندها و مدل‌های مختلف و زیادی را امتحان کنید تا کفشی را پیدا کنید که برای پاها و راه رفتن شما مناسب‌تر باشد.

اما هنگامی که می‌دانید چه برندهایی برای شما مناسب است، به طور حتم خرید آنلاین، بهترین روش برای جایگزینی کفش‌های قدیمی و فرسوده شماست. در خرید آنلاین شما پیشنهادات واقعا‌ً خوبی پیدا خواهید کرد.

آیا باید حتماً جدیدترین کفش مخصوص دویدن زنانه را بخرید؟

بسیاری از انواع کتانی زنانه و کفش مخصوص دویدن زنانه بعد از نام خود دارای شماره هستند. بسیاری از کفش‌های دویدن سالانه با فناوری جدید به روز می شوند و این شماره نشان می‌دهد که آن‌ها کدام نسخه هستند.

اگر یک دونده مبتدی هستید، احتمالاً نیازی به خرید کفش دویدن زنانه از آخرین نسخه‌اش ندارید، مگر اینکه در جایی یک پیشنهاد عالی برای خرید پیدا کنید! معمولاً نسخه‌های قدیمی‌تر کفش‌ها هنوز هم فوق‌العاده هستند و اغلب با قیمتی تخفیفی فروخته می‌شوند. همانطور که در دویدن خود حرفه‌ای‌تر می‌شوید، ممکن است بخواهید به نسخه‌های اخیر برند مورد علاقه خود نگاهی بیندازید و نظرات را بخوانید تا متوجه شوید که چه چیزی در مورد آن‌ها متفاوت است. آن‌ها با برچسب قیمت بالاتری عرضه می‌شوند، اما از هیجان انگیزترین فناوری‌های جدید کفش مخصوص دویدن زنانه برخوردار خواهند بود.

تفاوت کفش مخصوص دویدن زنانه برای جاده و تریل چیست؟

کفش مخصوص دویدن زنانه و مردانه به طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند: کفش‌های دویدن جاده‌ای و کفش‌های دویدن تریل. کفش‌های هر دسته به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از بدن شما به بهترین شکل ممکن برای زمینی که در آن می‌دوید پشتیبانی می‌کنند و همچنین عملکردتان را به حداکثر می‌رسانند.

اگر می‌خواهید روی پیاده‌روها بدوید، یک جفت کفش مخصوص دویدن زنانه در جاده می‌خواهید. این دسته‌ای است که بیشتر کفش‌های دویدن در آن قرار می‌گیرند. اگر به سمت جنگل، روی چمن یا حتی مسیرهای دارای سنگریزه می‌روید، به یک جفت کفش مخصوص دویدن زنانه تریل نیاز دارید. آنها چسبندگی بیشتری دارند و ضد آب هستند.

چه زمانی باید کفش دویدن خود را تعویض کنید؟

توصیه می‌شود بعد از هر 400 تا 800 کیلومتر کفش مخصوص دویدن زنانه یا مردانه خود را تعویض کنید. زیرا آن‌ها با گذشت زمان فرسوده می‌شوند، حمایت کمتری می‌کنند و مزایای عملکردی کمتری ارائه می‌دهند.

در هنگام خرید کفش دویدن زنانه باید به چه نکاتی توجه کنید؟

وقتی برای اولین بار یک جفت کفش مخصوص دویدن زنانه را می‌پوشید، چند کار اساسی وجود دارد که باید انجام دهید.

  • اول از همه، جورابی را بپوشید که می‌خواهید با آن بدوید، زیرا این می‌تواند بر راحتی کفش تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که هر دو لنگه کفش را امتحان کنید، زیرا سایز پاهای اکثر افراد متفاوت است. توصیه می‌کنیم در صورت وجود تفاوت، به سراغ اندازه بزرگتر بروید.
  • برندهای مختلف را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک با شکل پای شما بهتر سازگار است. خیلی روی ویژگی‌ها یا اندازه کفش تمرکز نکنید. به عنوان یک دونده مبتدی، فقط به یک جفت کفش مخصوص دویدن زنانه نیاز دارید که راحتی و پشتیبانی لازم را فراهم کند.
  • نحوه بستن بند کفش‌ها می‌تواند تناسب آن‌ها را کاملاً تغییر دهد. پس حتماً در هنگام خرید کفش دویدن زنانه بندهای آن را باز کرده و متناسب با پای خود ببندید.

اجزای مختلف کفش مخصوص دویدن زنانه کدامند؟

فناوری به کار رفته در کفش‌های دویدن امروزی به طرز چشمگیری با کفش‌های 10 سال پیش متفاوت است. دوندگان ماراتن دهه 1980 از پیشرفت کفش‌های امروزی، با بالشتک‌های فوق‌العاده و زبانه‌های یکپارچه شگفت‌زده می‌شوند. امروزه اکثر کفش‌های دویدن دارای اجزای زیر هستند:

  • رویه: پارچه‌ای معمولاً مشبک که رویه و کناره‌های کفش را می‌پوشاند.
  • نگهدارنده پاشنه: دور پاشنه پای شما می‌پیچد تا در جای خود قفل شود.
  • یقه پاشنه: ماده نرمی که از پاشنه پا پشتیبانی می‌کند.
  • جعبه پنجه: قسمتی که انگشتان پایتان در آن قرار می‌گیرد.
  • زبانه: نوار بالشتکی که در بالای پای شما زیر توری‌ها قرار می‌گیرد.
  • کفی: لایه‌ای از فوم که پای شما روی آن قرار می‌گیرد.
  • زیره میانی: قسمتی بین رویه و زیره که به عنوان بالشتک عمل می‌کند.
  • زیره: بیرونی‌ترین لایه که با زمین تماس دارد و دارای کشش و چسبندگی متفاوت است.
  • بالشتک: موادی برای جذب شوک هستند. بسته به نوع و زمین متفاوت است.

بهترین کفش مخصوص دویدن زنانه کدام است؟

بهترین کفش دویدن زنانه دارای ویژگی‌های پیشرو هستند، آن‌ها سبک وزن، راحت و بالشتک‌دار هستند و در جایی که نیاز دارید به اندازه کافی پشتیبانی می‌کنند. برترین برندهای کفش مخصوص دویدن زنانه عبارتند از:

  • کفش مخصوص دویدن زنانه آدیداس – supranova rise
  • کفش مخصوص دویدن زنانه نایکی – vaporfly 3
  • کفش مخصوص دویدن زنانه نیوبالانس – fresh foam 880v13
  • کفش مخصوص دویدن زنانه هوکا – clifton 9
  • کفش مخصوص دویدن زنانه اسیکس – norablast 4
  • کفش مخصوص دویدن زنانه پوما- deviate nitro 2

بهترین کفش پیاده روی زنانه کدام است؟

اگر یک دونده حرفه‌ای نیستید و برای سلامتی خود گاهی به پیاده روی می‌روید توصیه می‌کنیم از انواع کفش پیاده روی زنانه خارجی و یا داخلی استفاده کنید. کفش طبی مخصوص پیاده روی زنانه برای اکثر بانوان در سنین مختلف مناسب است زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر حمایت و پشتیبانی رو فراهم کنند. در بین انواع کتانی زنانه خارجی شما می‌توانید کفش پیاده روی اسکیچرز را انتخاب کنید. کفش پیاده روی زنانه اسکیچرز با طراحی منحصر به فرد و تخصصی گزینه‌ای مناسب برای همه بانوان است.

فروشگاه لباس ورزشی اسپورتلند

کفش مخصوص دویدن زنانه خود را از کجا بخرید؟

بازار کفش، به‌ویژه کفش‌های دویدن، مملو از گزینه‌های مختلف از برندهای ورزشی و پر از بازارهای تبلیغاتی و گمراه‌کننده است. بنابراین، پیدا کردن و خرید کفش دویدن زنانه می‌تواند یک کار سخت و پیچیده باشد. خوشبختانه، اسپورتلند جزئیات مورد نیاز شما را برای تصمیم‌گیری آگاهانه در اختیار شما می‌گذارد. اسپورتلند با ارائه مدل‌های مختلف کفش مخصوص دویدن زنانه از برندهای مختلف به شما کمک می‌کند با خیالی راحت خرید کنید و از خرید خود لذت ببرید.

چه برندهایی را می‌توانید در فروشگاه مولتی برند اسپورتلند بیابید؟

  • کفش مخصوص دویدن زنانه آدیداس، اسیکس، نیوبالانس، نایکی، نیوبالانس، هوکا، ریباک و …
  • کفش پیاده روی زنانه خارجی، کفش پیاده روی اسکیچرز، ویکو، اسپورتلند، اسیکس و ….
  • انواع کتانی زنانه از برندهایی معتبری مثل آدیداس و…

علاوه بر این می‌توانید اطلاعات لازم در مورد هر کدام از انواع کفش مخصوص دویدن زنانه را در سایت اسپورتلند دریافت کنید تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا