پزشکی و سلامت

بیماری‌‌هایی که با کاشت ناخن منتقل می‌شوند/ ابتلا به هپاتیت و ایدز به بهانه زیبایی

کاشت ناخنیک متخصص پوست و زیبایی هپاتیت و ایدز را ازمهمترین بیماری‌های منتقله از طریق کاشت ناخن دانست.

علی اصیلیان  با بیان اینکه هپاتیت و ایدز مهم‌ترین بیماری منتقل شده از طریق مانیکور در مراکز غیر بهداشتی از جمله آرایشگاه‌های زنانه  است، گفت: کاشت ناخن باید زیر نظر پزشک، مراکز توان بخشی و هلال احمرها صورت بگیرد.

اصیلیان ادامه داد: کاشت ناخن یا مانیکور به دلیل اضافه شدن چسب و مواد شیمیایی به ناخن در اغلب موارد ممکن است باعث ایجاد حساسیت‌های ناخن، التهاب نسوج اطراف ناخن در دراز مدت، ایجاد خلل و فرج در ناخن زیری، خارج شدن ناخن از حالت طبیعی، شکننده شدن و گودو شیاری شدن ناخن شود.

اصیلیان با بیان اینکه جنس ناخن کاشته شده از  پلی‌اتیلن و پلاستیک است، افزود: استفاده از پلی‌اتیلن باعث ایجاد حساسیت در ناخن فرد می‌شود و ناخن‌های با جنس پلاستیک در دراز مدت باعث کاهش شفافیت و تغییر شکل ظاهری ناخن می‌شود.

وی گفت: تمام این عوارض در حالی است که کاشت ناخن دائمی نبوده و حداکثر کارایی آن یک تا دو سال است.

وی مانیکور را به دو دسته درمانی و زیبایی تقسیم کرد و افزود: مانیکور درمانی به افرادی که دارای ناخن‌های کج و معوج، ناسالم و گودی ناخن هستند و یا به دلایلی ناخن های خود را از دست داده اند توصیه می‌شود.

اصیلیان در ادامه ناخن را خط مقدم تماس با اشیا دانست و اضافه کرد: قسمت انتهایی انگشت(ناخن) وظایفی از جمله جلوگیری از ضربه، نقش زیبایی و انجام کارهای ظریف را برعهده دارد که حفاظت فیزیکی از این نعمت خدادادی مهم ترین کار به شمار می‌رود واجب است.

وی استفاده از دستکش برای انجام کارها، خوردن مواد غذایی سیستئین دارمانند انواع ژله‌ها، دسرهاو کپسول های حاوی سیستئین را مهم‌ترین نکات قابل توجه برای داشتن ناخن‌های زیبا و سالم دانست.

منبع : مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا