خانه داری

بوی بد حمام

ترفندهایی برای رفع بوی بد حمام

تمیز کردن حمام کار آسانی نیست و خیلی از ما آن را دوست نداریم. همچنین گاهی حمام‌های تمیز هم به خاطر رطوبت زیاد ممکن است بوی بدی داشته باشد. بنابراین همه به دنبال ترفند‌های سریع و راحتی برای خوشبو کردن حمام هستیم. بوی بد سرویس بهداشتی و حمام شرم آور است، به خصوص وقتی میهمان در خانه داشته باشید. اما نگران نباشید، روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید با به کارگیری آن ها، هوای حمام را تازه و خوشبو نگاه دارید.

رفع بوی بد حمام یکی از دغدغه‌های اغلب ما است. برای خوشبو کردن حمام راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که به راحتی و در زمانی کوتاه می‌توانید حمام را خوشبو کنید.

ترفند‌های خوشبو کردن حمام

۱- جوش شیرین

یک کاسه کوچک جوش شیرین در حمام قرار دهید تا رطوبت و بوی بد را به خود جذب کند. محتوای کاسه را هر ماه یکبار عوض کنید تا از اثر آن کم نشود. همچنین می‌توانید از ترکیب آب، اسانس معطر و سرکه یک اسپری درست کنید و در حمام از آن استفاده کنید.

۲- لیمو ترش

یک ترفند دیگر برای خوشبو کردن حمام، استفاده از تکه‌های لیمو ترش است. برای این منظور تکه‌های لیمو را درون یک ظرف در گوشه‌ای از حمام قرار دهید. لیمو‌ها اثر خنثی کننده‌ای در برابر بوی بد دارند. لیمو را هر هفته جایگزین کنید.

۳- روغن اسانس

روغن‌های اسانس، مانند اسطوخودوس و گل سرخ حتی برای از بین بردن قوی‌ترین بو‌ها هم موثر هستند. یک تکه چوب پنبه را به روغن معطر آغشته کنید و در حمام قرار دهید. این چوب پنبه را هر هفته تعویض کنید. همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را روی لامپ حمام بریزید (مراقب باشید لامپ را قبل از این کار خاموش کنید) تا در اثر حرارت لامپ، بخار اسانس فضای حمام را خوشبو کند.

۴- الکل

همانطور که می‌دانید، الکل در تماس با هوا به سرعت تبخیر می‌شود. مقداری الکل را با آب و چند قطره روغن اسانس ترکیب کنید و در حمام قرار دهید.

۵- گیاهان تصفیه کننده هوا

گل و گیاه نه تنها فضای داخلی خانه و سرویس بهداشتی شما را زیباتر می‌کنند، بلکه می‌توانند عملکردی مشابه یک تصفیه کننده هوا نیز داشته باشند. از گیاهان مناسب برای این منظور می‌توان به نیلوفر و درختچه نخل اشاره کرد.

۶- ظرفی گل‌های معطر

یک قابلمه را با آب پر کنید و چند برش لیمو همراه با چند برگ گل‌های خشک و معطر درون آن بریزید. بعد از به جوش آمدن آب، ظرف را به حمام منتقل کنید تا بخار معطر آن حمام را خوشبو کند.

۷- بازکردن پنجره

هیچ چیز مثل هوای تازه نمی‌تواند از رطوبت هوای حمام و بوی بد آن کم کند. سعی کنید در حمام یک راه هوا ایجاد کنید تا گردش مداوم هوا از نم گرفتن دیوار‌ها و بوی بد جلوگیری کند.

سخن پایانی

مسلما بهترین روش خوشبو کردن حمام رعایت نظافت و بهداشت و تمیز کردن مداوم سرویس بهداشتی است. اما گاهی این کار به تنهایی کفایت نمی‌کند و نیاز به ترفند‌هایی است که هوای حمام دلپذیرتر باشد. بهتر است در حمام خود از یک سیستم تهویه مناسب استفاده کنید و درکنار آن از اسپری‌های خوشبو کننده هوا یا تکنیک‌هایی که در طول این مقاله ذکر شدند استفاده کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا