فناوری

برنامه‌ای محبوب‌تر از فیس‌بوک برای پیام‌رسانی

نرم افزار واتس آپاپلیکیشن واتس‌اپ در زمینه پیام‌رسانی گوی سبقت را از فیس‌بوک نیز ربوده است.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واتس‌اپ٬ یکی از اپلیکیشن‌های محبوب پیام‌رسانی متنی و تصویری در جهان است که حالا با بیش از 350 میلیون کاربر فعال٬ در عرصه پیام‌رسانی اجتماعی مبتنی بر موبایل گوی سبقت را از فیس‌بوک هم ربوده است.

بر اساس یافته‌های تازه‌ترین پژوهشی که با مطالعه برروی چهار هزار کاربر تلفن‌های هوشمند در پنج کشور جهان به دست آمده است٬ 44 درصد از کاربران اسمارت‌فون‌ها حداقل یک بار در هفته از اپلیکیشن واتس‌اپ (whatsapp) استفاده می‌کنند. این رقم برای فیس‌بوک که حالا بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد 35 درصد است.

این نخستین باری است که در یک پژوهش رسمی٬ اپلیکیشنی دیگر با سبقت گرفتن از فیس‌بوک پرکاربر و محبوب٬ در صدر نشسته است. به عبارت دیگر٬ در برابر 44 درصدی که دست‌کم هفته‌ای یک بار از واتس‌اپ استفاده می‌کنند٬ فقط 35 درصد برای پیام‌رسانی به دوستان خود فیس‌بوک مسنجر را باز می‌کنند.

واتس‌اپ حالا ماهانه بیش از 350 میلیون کاربر فعال دارد. کاربرانی که روزانه دست‌کم 400 میلیون عکس رد و بدل می‌کنند. نزدیک‌ترین رقیب به واتس‌اپ٬ وی‌چت است که حالا چیزی در حدود 240 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی اجتماعی٬ از جمله BBM و وی‌چت و وایبر٬ ارتباطات آنلاین مبتنی بر موبایل انسان‌ها را به تسخیر خود درآورده‌اند و آن را کاملا متحول کرده‌اند. 86 درصد مکالمات صوتی و متنی روزانه در جهان٬ حالا از طریق این اپلیکیشن‌ها انجام می‌شود که به‌طور رایگان امکان ارتباط مبتنی بر اینترنت را در اختیار کاربران‌شان قرار می‌دهند.

به گزارش دویچه وله، جدای از این اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی اجتماعی٬ آن‌طور که این پژوهش نشان می‌دهد٬ کاربران از گوشی‌های هوشمند خود در 73 درصد موارد برای برقراری تماس‌های صوتی مستقیم٬ 75 درصد برای ارسال اس‌ام‌اس و 60 درصد برای دریافت و ارسال ایمیل استفاده می‌کنند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا