آرایش و زیبایی

برای رفع خشکی پوست(skin dryness) چه کنیم؟

برای رفع خشکی پوست(skin dryness) چه کنیم؟

اگر به دنبال راهکاری بی ضرر و تا حدامکان طبیعی تر برای حفاظت و مراقبت ازسلامت پوست خودهستید،این گیاهان دارویی مفید برای برطرف کردن خشکی پوست وطریقه استفاده ازآنها عبارتنداز:

میوه به: لوسیون الکلی رقیق پوست “به” تازه برای برطرف‌کردن چروک‌های صورت و گردن و جلوگیری از آنها بسیار مفید است. دم‌کردن دانه “به” دارای اثرات ضد ورم و خنک‌کننده و نرم کننده پوست است. یک عدد “به” را به تکه‌های کوچک تقسیم‌کرده، یک هفته در 150 گرم الکل پنجاه درجه بخیسانید. سپس تکه‌های کوچک تنظیف را به محلول به دست آمده آغشته کرده، روی پوست صورت بگسترانید. بعد از پانزده دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید و با یک کرم مناسب چرب کنید.

بابونه: ده‌گرم بابونه خشک در صد میلی‌لیتر آب و نیز ماسک تهیه شده با پودر نرم بابونه برای محافظت پوست، برطرف‌کردن جوش و التهابات جلدی، چربی و شوره‌ سر مؤثر است.

روغن بادام شیرین: به عنوان نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و پاک‌کننده در فرآورده‌های مخصوص پوست‌های خشک، مورد استفاده قرار می‌گیرد

روغن نارگیل: حاوی اسید میریستیک بوده و به عنوان ضد آفتاب، نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و پاک‌کننده استفاده می‌شود.

آویشن: به عنوان تقویت‌کننده و ضدعفونی کننده در فرآورده‌های مناسب پوست‌های چرب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن درخت چای: به عنوان ضد قارچ و ضدعفونی‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیب: سیب به دلیل ویتامین‌ها و ترکیبات مختلفی که داراست، در زیبایی و تقویت پوست نقش ارزشمندی دارد. از مهم‌ترین اثرات آن جلوگیری از بروز چروک است. برای این‌منظور صبح و شب صورت و گردن را به کمک پارچه‌ای لطیف با ملایمت به آب سیب آغشته کنید.

کتان:روغن کتان در تهیه بسیاری از محصولات ویژه‌ پوست‌های خشک و تیره به کار می‌رود.

گوجه‌فرنگی: آب گوجه‌فرنگی تازه، برای لطافت، زیبایی، پاکسازی و تقویت پوست به کارمی‌رود و از بروز چین و چروک‌های زودرس جلوگیری، خستگی پوست را برطرف و جوانی و شادابی آن را حفظ می‌کند. برای تهیه ماسک، مقداری گوجه‌فرنگی را به قطعات نازک بریده، حاصل را کمی له‌کرده، چند قطره آب لیمو روی آن بریزید. صورت و گردن را ابتدا با آب ولرم بشویید و با یک کرم مناسب چرب کنید. سپس پوست را با قشر نازکی از پنبه یا یک پارچه ظریف بپوشانید و روی آن را با تامپون‌های آغشته شده به محصول فوق بگسترانید. پانزده دقیقه در محل آرامی استراحت کنید و پس از آن ماسک را از روی صورت و گردن با یک‌تکه پنبه که به آب گوجه‌فرنگی آغشته شده باشد، تمیز کنید. آب گوجه‌فرنگی در تهیه بسیاری از کرم ها، لوسیون ها و فرآورده های آرایشی به کار می‌رود.

 هویج فرنگی: برای تهیه ماسک هویج قرمز، پوست هویج را جدا و حاصل را رنده‌کرده به شکل یک توده نرم درآورید و روی صورت و گردن بگسترانید. بیست‌دقیقه در محل آرامی استراحت کرده، سپس پوست را آب ولرم بشویید و با یک کرم مناسب چرب کنید.

هلو: ماسک هلو، پوست صورت و گردن را تقویت می‌کند و رنگ صورتی شفاف و زیبایی به آن می‌بخشد. برای تهیه این ماسک، پوست و هسته هلوی کاملا رسیده را جدا، گوشت میوه را خوب له‌کنید و حاصل را روی صورت و گردن بگسترانید. نیم‌ساعت در محل آرامی استراحت کرده، سپس پوست را با آب بشویید و با یک کرم مناسب چرب کنید.

سیب زمینی: سیب زمینی آب پزشده رابا مقداری  شیرمخلوط کرده، به حالت خمیری شکل درآورده وبه پوست خودبمالیدبعداز20 دقیقه صورت خودرابا آب ولرم بشویید.

درمان خشکی پوست
برای رفع خشکی پوست(skin dryness) چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا