روانشناسی

برای تمرکز حواس چه باید کرد؟

بهترین خوراکی ها برای تقویت حافظه

برای داشتن عملکرد بهتر و افزایش قدرت تمرکز با یک رژیم غذایی حال خود را بهبود بخشید. خیلی ها سرکار تمرکز ندارند و احساس خواب آلودگی دارند این افراد در صورتی که غذاها و نوشیدنی های مناسبی بخورند همیشه سرحال خواهند بود و تمرکز بیشتری روی کارشان دارند.

رژیم غذایی برای افزایش تمرکز

خوراکی های زیر به توان ذهنی کمک کرده و تمرکز شما را بالا میبرد.

نخود

نخود به دلیل داشتن منیزیم باعث میشود پیام در بین سلولهای مغزی سریعتر منتقل شود و باعث آسانتر شدن گردش خون میشود در نتیجه به مغز اکسیژن بیشتری میرسد و انتقال خون راحتتر میشود.

چای سبز

چای سبز کافئین زیادی ندارد ولی یک نوشیدنی محرک است که به جای قهوه میتوانید آن را بنوشید. چای سبز فلاوونوئید و آنتی اکسیدان دارد.

اسفناج

اسفناج پتاسیم زیادی دارد که باعث افزایش سرعت انتقال پیام های عصبی میشود و ذهن را قوی تر و پاسخگوتر میکند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن دارد که باعث جلوگیری از مرگ سلول های مغذی میشود در نتیجه تمرکز و توجه شما بیشتر شده و ذهنتان متمرکزتر میشود و توان حل مسئله را افزایش میدهد.

گوجی بری

گوجی بری مثل ذغال‌اخته است که خستگی را برطرف کرده و آنتی اکسیدان زیادی دارد. این خوراکی ویتامین A دارد که از کم شدن سطح انرژی بدن جلوگیری میکند.

بلوبری

این میوه شامل ترکیبات ضدالتهابی، آنتی اکسیدان و پلی فنول است که روی سیستم عصبی و عملکرد مغز تاثیر مثبتی دارد و از ضعیف شدن حافظه جلوگیری میکند.

گردو

گردو را به ماست، سالاد و سایر غذاها اضافه کنید تا ترکیبی از آنتی اکسیدان‌ها، اسید چرب امگا3 و پلی فنول‌ها را به بدن برسانید.

ماهی‌های چرب

یک نوع چربی به نام میلین وجود دارد که در امگا 3 یافت میشود. این چربی برای افزایش تمرکز توصیه میشود. ماهی های چرب این ماده را دارند.

تخم مرغ

تخم مرغ، فنیل آلانین دارد. فنیل آلانین مولکولی است که برای تولید ماده شیمیایی در بدن است و وضعیت روحی را بهبود میبخشد. خوردن تخم مرغ انگیزه شما برای انجام کارها را بیشتر کرده و هوشیاری شما را به دنبال دارد.

تخم کدو

تخم کدو “روی” زیادی دارد که باعث افزایش تمرکز میشود. این ماده غذایی اسید چرب امگا 3 زیادی هم دارد. پس از خوردن آن غافل نشوید.

روی راه حل‌ها تمرکز کنید.

چگونه دقت و تمرکز فرزندمان را افزایش دهیم؟

5 تکنیک طلایی برای “افزایش تمرکز در کودکان”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا