روانشناسی

روی راه حل‌ها تمرکز کنید

چگونه مشکل را حل کنیم؟

زندگی زنجیره‌ بی پایانی از مشکلات است که مانند امواج اقیانوس پی در پی از راه می‌رسند. به علاوه اگر شما یک زندگی فعال داشته باشید احتمالا هر دوسه ماه یک بار دچار یک بحران خواهید شد. نکته اصلی این است که هنگام وقوع مشکلات چقدر می‌توانید موثر عمل کنید بیشتر اوقات به جای پرداختن به اینکه چه اتفاقی افتاده و چه کسی مقصر است به این فکر کنید که چه می‌شود کرد و چگونه می‌توان مشکل را رفع کرد.

روش برخورد با مشکلات

بعضی افراد هستند که در مورد مشکلاتشان فکر و صحبت می‌کنند. هرچه بیشتر در باره مشکلات فکر کنید بیشتر منفی و خشمگین و بدبین می‌شوید؛ اما وقتی به راه حل‌ها بپردازید مثبت خلاق و خوشبین می‌شوید. میزان موفقیت، درآمد، پیشرفت و ارتقا شما بستگی به میزان تواناییتان برای حل مشکلات دارد. برای اینکه به یک حلال مشکلات عالی تبدیل شوید، ضروری است بیشتر اوقات در مورد راه حل‌های احتمالی فکر و صحبت کنید.

هر وقت مشکلی پیش می آید به جای عصبانی شدن سرزنش کردن دیگران یا عذر آوردن سوالاتی از این قبیل را مطرح کنید: راه حل چیست؟ حالا باید چه کرد؟ قدم بعدی چیست؟ چگونه مشکل را حل کنیم؟ چگونه صدمات را جبران کنیم؟ چگونه می‌توان از بروز مجدد آن جلوگیری کرد؟ با تمرکز بیشتر روی راه حل‌ها در هر کاری که انجام می‌دهید موثرتر و خلاق‌تر می‌شوید و عملکرد ذهنتان بالاتر می‌رود. این دستاورد یکی از موفقیت‌های چشمگیر در فیزیولوژی مغز است. یک فرد واقعا موثر کسی است که توانایی برخورد سازنده با مسایل و مشکلات اجتناب ناپذیر و روزمره زندگی را داشته باشد. این باید هدف شما نیز باشد. در تمام روز به راه حل‌ها فکر کنید.

نویسنده : مرضیه ربیعی / سردبیر

چگونه دقت و تمرکز فرزندمان را افزایش دهیم؟

راه‌های تقویت تمرکز

5 تکنیک طلایی برای “افزایش تمرکز در کودکان”

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا