پزشکی و سلامت

بامیه و درمان دیابت

بامیه ضد دیابت

یکی از غذاهایی که خوردن آن به بیماران دیابتی توصیه میشود خورشت بامیه است. به گفته پزشکان شروع اکثر بیماریها از روده است. بامیه به دلیل داشتن فیبر باعث جذب آب لازم میشود و از یبوست جلوگیری میکند. مصرف بامیه باعث کاهش ابتلا به دیورتیکولیت و بواسیر میشود. برای اینکه حجم مدفوع زیاد شود و یبوست فرد برطرف شود باید سبوس گندم مصرف کرد که احتمال دارد دیواره روده حساس شود. بامیه ماده ای به نام موسیلاژ دارد که باعث نرم شدن روده میشود و مدفوع آسانتر خارج میشود. فولیک اسید، هموسیستئین خون را کاهش میدهد. هموسیستئین باعث بسته شدن رگهای خونی میشود. ویتامین سی آنتی اکسیدان مهمی است. بامیه به دلیل داشتن املاح، مواد مغذی و فیبرهای محلول از بیماری های قلبی پیشگیری میکند و چون باعث کاهش سرعت جذب قند میشود برای دیابتی ها مفید است.

روش پخت خورشت بامیه

یک پیاز بردارید و به صورت نگینی خورد کنید و تفت دهید . سپس پیازها را با زنجبیل ،نمک، زردچوبه و فلفل سیاه طعم دار کنید سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و دو لیوان آب جوش روی آن بریزید و بگذارید گوشت نیم پز شود.

دو قاشق رب گوجه را با دو قاشق آبغوره مخلوط کنید و روی گوشتها بریزید. بامیه ها را در ظرفی جداگانه سرخ کنید و سپس به گوشت و مواد دیگر اضافه کنید. وقتی بامیه را به گوشتها اضافه کردیم برای اینکه له نشود آن را هم نزنید. آب خورشت را اضافه نکنید و از همان اول آب کافی بریزید. بالا بودن درجه شعله میتواند بامیه را له کند.

طرز تهیه خورشت بامیه خوشمزه

بامیه بهترین دارو دیابت می باشد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا