روانشناسی

به دختران نگویید !!!

این جملات را به دخترتان نگویید | شما از روزی که دخترتان به دنیا آمده است به او می‌گویید او می‌تواند هر چیزی که می‌خواهد باشد، اما آیا تابه‌حال در مورد کلمات و عبارات ناخودآگاهی که می‌گویید فکر کرده‌اید؟ این ممکن است توانایی او را برای داشتن همان چیزی که می‌خواهد باشد محدود کند.

دکتر آیا لیس، روان‌پزشک کودک و نویسنده کتاب « گفتگوی واقعی با کودکان خود »، در مورد عباراتی که معمولاً به دخترانمان (در حضور آن‌ها) می‌گوییم و اینکه باید متوقف شویم، توضیح می‌دهد. در ادامه مواردی که یک روان‌پزشک کودک می‌خواهد از گفتن به دخترانمان دست‌برداریم را توضیح می‌دهد:

این جملات را به دخترتان نگویید
این جملات را به دخترتان نگویید
  • زیبا به نظر می‌رسی.

دکتر لیس می‌گوید هرگز هنگام تعریف و تمجید از دختران را بر روی ظاهر آن‌ها متمرکز نکنید، زیرا این پیام ازنظر ارزش‌گذاری اشتباه است. در عوض، بر ویژگی‌های خاص شخصیت‌سازی تمرکز کنید.

به‌عنوان‌مثال می‌توانید بگویید: عجب لباس خوبی انتخاب کردی! یا خیلی مطمئن و با اعتمادبه‌نفس به نظر می‌آیی. این ویژگی‌ها بهتر از القای احساس زیبایی ظاهری است.

  • من به تو افتخار می‌کنم.

چرا این حرف مسئله‌دار است: به نظر می‌رسد جمله کاملاً بی‌ضرری است، اما ازنظر روانشناسان نه! ببینید، برای دختران هنگامی‌که آن‌ها خوشبختی و موفقیت خود را مستقیماً به افتخارآفرینی یا خوشبختی برای شما گره می‌زنند، ممکن است خلاقیت یا اعتمادبه‌نفس درونی خود را از دست بدهند ب عبارتی مانند من خیلی به شما افتخار می‌کنم آن‌ها را از راه خودشان دور می‌کند، درست است که شما بهترین نیت رادارید، اما تمرکز کودک را از علایق خودش به آنچه شمارا خشنود می‌کند، تغییر می‌دهید و برایش مدل‌سازی می‌کنید.

در عوض به او بگویید تو باید به خودت افتخار کنی تا نشان دهید که آن‌ها قطب نمای خودشان هستند و برای موفقیت نیازی به تأیید دیگران ندارند. دکتر لیس می‌گوید با این روش در درازمدت، کمک می‌کنید تا پایه‌ای برای عزت‌نفس سالم ایجاد کنید.

  • باید وزن کم کنم.

چرا این جمله خوب نیست: ما همه خودمان را مقصر می‌دانیم که چاق هستیم و بدنمان را زشت می‌دانیم. دکتر لیس می‌گوید گفتن این کلمات در حضور بچه‌ها  به‌ویژه دختران  می‌تواند منجر به مشکلات طولانی‌مدت در مورد تصویر آن‌ها از بدنشان بشود.

یک برنامه بهتر و کلمات بهتر این است که در مورد تغذیه سالم برای آن‌ها صحبت کنید مانند این واقعیت که سبزیجات به شما کمک می‌کنند تا شما قوی شوید، یا همه‌چیزهای عالی که می‌توانیم برای سلامتی انجام دهیم مانند رقص، آواز، دویدن سریع در زمین‌بازی و غیره.

ترجمه از یاهولایف

بیشتر بخوانید : نحوه رفتار با دختران نوجوان

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا