آرایش و زیبایی

اگر موي تان سالم نيست رنگش نکنيد

رنگ کردن موالميرا حصارکي/بهنوش بختياري در گفت‌و‌گو با کارشناس زيبايي توصيه مي کند:

پاسخ به چند سوال رايج خانم‌ها درباره پوست و آرايش صورت…

بهنوش بختياري يکي از بازيگراني است که به غير از بازيگري شغل ديگري هم براي خودش راه انداخته است. او به غير از داستان‌هاي کوتاهي که مي‌نويسد، اين بار قدم در راه سالن‌هاي زيبايي گذاشته و يک سالن زيبايي تاسيس کرده که در آنجا تمام خدمات زيبايي را به مشتريان ارائه مي‌دهند. جايي که مصداق بارز از نوک پا تا فرق سر است! «تيارا» سالني است که با شعار تغيير راه افتاده و هدفش اين است که از رفتن خانم‌ها در راه‌هاي غلط و اشتباه جلوگيري کند و يک راه درست براي زيبايي و البته سلامت جلوي پاي آنها قرار دهد. سراغ بهنوش بختياري رفتيم و همراه مدير اجرايي اين مرکز زيبايي و يکي از کارشناسان اين حوزه، تارا موسوي به گفت‌و‌گو نشستيم. ما از سوال‌هاي رايج زنانه در زمينه زيبايي و سلامت پوست گفتيم و بهنوش بختياري همراه اين کارشناس زيبايي به ما پاسخ دادند.

قدم اول: مو

در طول يک سال چند بار مي‌توان مو را رنگ يا مش کرد که آسيبي به آن نرسد؟

بگذاريد همين جا آمار تاسف‌برانگيزي را ارائه بدهيم. 86 درصد از خانم‌هاي ايراني موي سالمي ندارند! خيلي از آرايشگران خارجي ايراني‌ها را به داشتن موهاي ناسالم مي‌شناسند، اما در مورد اين سوال؛ بايد بگوييم که شما هر چقدر که دوست داشته باشيد، مي‌توانيد در طول سال موهايتان را رنگ و مش کنيد، اما موي شما بايد شرايط و ملزوماتش را داشته باشد. اگر موي شما در همين دايره 86 درصد است، بهتر است مدتي رنگ و مش را فراموش کنيد. نکته دوم سالني است که براي استفاده از اين خدمات مراجعه مي‌کنيد. بايد در انتخاب يک سالن با استانداردهاي لازم در اين زمينه دقت کنيد. نکته آخر درمان موي ناسالم است. مثلا اگر موي ناسالمي‌ داريد، آن را کوتاه کنيد و از ماسک و… مناسب براي موهايتان استفاده کنيد.

توصيه شما به خانم‌ها براي دکلره کردن مو و رعايت نکات ايمني‌اش چيست؟

خانم‌هايي که موهايشان با دکلره آسيب ديده، بهتر است مدتي تغيير و تحول را به فراموشي بسپارند و تا زماني که درمان نکرده‌اند به هيچ چيزي فکر نکنند. ما در تيارا اطلاعاتي از مشتريان دريافت مي‌کنيم و درمان را ادامه مي‌دهيم. مثلا مي‌دانيم که بار قبلي که فردي به اينجا آمده، چه کارهايي را براي درمان موهايش انجام داده است و اين درمان را برايشان ادامه مي‌دهيم. زماني که موي فرد آمادگي لازم را براي دکلره مجدد داشت، دوباره شروع مي‌کنيم اما اين بار با شرايط تازه که آسيب را تکرار نکند.

چه مدل کوپ مويي الان به‌روزترين و آخرين مدل کوپ است؟ پرطرفدارترين مدل مو ميان خانم‌هاي ايراني طبق خواست مشتري‌هاي خودتان چه مدلي است؟

چند سال طول مي‌کشد تا مدلي که در دنيا رواج دارد، وارد ايران شود. اين روزها در دنيا موهاي کوتاه و خيلي فانتزي کوپ‌هاي کوتاه خيلي مد است. شايد خيلي از خانم‌هاي ايراني موي سالمي‌ هم ندارند، اما مجاب نمي‌شوند که موهايشان را کوتاه کنند چه برسد که بخواهند براساس مد دنيا موهايشان را کوتاه‌کوتاه کنند!

يک ماسک طبيعي براي سالم‌سازي مو پيشنهاد دهيد.

از قديم‌الايام مادربزرگ‌ها تخم‌مرغ به سرشان مي‌بستند. اين همان داستان ماسک طبيعي براي مو است. زماني که مردم از خيار و هلو به عنوان ماسک صورت استفاده مي‌کردند، تکنولوژي مناسب براي استخراج آنزيم‌هاي مناسب ميوه‌ها وجود نداشت. درست مانند اين است وقتي گلويتان چرک مي‌کند، آمپول پني‌سيلين نزنيد و زنجبيل بخوريد! ماسک طبيعي پوست و مو هم به همين منوال است. اگر مي‌خواهيد از مواد طبيعي براي پوستتان استفاده کنيد، بهتر است آنها را بخوريد. مطمئن باشيد اثر خودش را مي‌گذارد. به جاي اينکه تخم‌مرغ را به سرتان ببنديد، از يک ماسک طبيعي خوب از يک برند عالي استفاده کنيد. دردسرهاي تخم مرغ را ندارد و خيلي هم راحت است.

در حال حاضر و در آغاز سال 2014 چه رنگ‌هاي مويي، رنگ سال انتخاب شده‌اند؟ پرطرفدارترين رنگ‌ها در حال حاضر ميان خانم‌هاي ايراني کدام‌هاست؟

رنگ‌هاي فانتزي که با آرايش صورت هماهنگ مي‌شوند، مد امسال هستند. رنگ‌هاي گرم مثل زرشکي، ماهاگوني، بنفش و حتي سرمه‌اي خيلي پرطرفدارند. در طيف رنگ‌هاي روشن هم رنگ‌هاي برنزي خيلي مد است. در اروپا هم خانم‌ها به اين سمت مي‌روند و ديگر کمتر کسي است که مويش را بلوند کند، اما ما ايراني‌ها همچنان در رنگ زيتوني مانده‌ايم. در حالي که در اروپا زيتوني، رنگ خرابي است. مي‌گويند مويي که سبزي داشته باشد، خراب است. در صورتي که اينجا يک رنگ خيلي پرطرفدار است. نکته ديگر اين است که بهتر است رنگ مويتان را براساس رنگ پوستتان انتخاب کنيد. با انتخاب رنگ‌هاي اشتباه سنتان بالاتر به نظر مي‌آيد و زيبايي لازم را به دست نخواهيد آورد.

قدم سوم: ناخن

کاشت ناخن را پيشنهاد مي‌کنيد و فکر مي‌کنيد يک کاشت چه مدت مي‌تواند روي ناخن بماند و آسيبي به آن نزند؟

کاشت ناخن هم مانند آرايش صورت است. شما يک محصول مصنوعي را به خودتان اضافه مي‌کنيد که باعث مي‌شود فرايند حيات طبيعي بدن به تعويق بيفتد. چند کار مختلف مي‌توان کرد. نمي‌گويم که خانم‌ها ناخن نکارند. مراقب باشند بهداشت در مکاني که براي کاشت ناخن مراجعه مي‌کنند، رعايت شود.

بايد دست خودشان و دست کساني که کار کاشت را انجام مي‌دهند، تميز باشد. به علاوه وقتي کاشت داريد، بايد مراقبت‌هايي انجام دهيد؛ هر چند وقت يکبار ناخن‌ها را برداريد و اجازه بدهيد ناخن‌هايتان حيات طبيعي خودش را ادامه دهد. زماني که ناخن کاشته را برداشتيد اگر ناخن خودتان به درمان نياز داشت آن را درمان کنيد و پشت گوش نيندازيد. درمان به معناي قارچ و… نه بلکه منظور مراقبت از آسيب‌هاي وارد شده است. در زندگي روزمره‌تان اهميت بيشتري به دست‌هايتان بدهيد. آنها را دائم بشوييد، زير ناخن‌هايتان را سوهان بکشيد و از ژل ضدعفوني‌کننده دست استفاده کنيد.

در حال حاضر چه اندازه ناخني مد است؟ بلند، نيمه بلند يا کوتاه؟

بلند و تيز خيلي پرطرفدار است. خانم‌هاي ايراني اين روزها پدي‌کوري دنبال مي‌کنند که شايد 3-2 سال پيش در ‌هاليوود رايج بود.

جديدترين طرح‌هاي ناخن در سال 2014 چه طرح‌هايي هستند؟

رنگ خيلي زياد است، اما چيزي که در مد و فشن دنيا وجود دارد اين است که تک‌رنگي و هماهنگي رنگ‌ها وجود ندارد. تضاد رنگ‌ها رايج است. يعني شما مي‌توانيد سبز و قرمز و آبي را با هم روي ناخنتان داشته باشيد. صنعت محصولات آرايشي طيف رنگ‌هاي زيادي دارد و بشر دوست دارد از تمام رنگ‌ها استفاده کند. رنگ‌ها به‌طور فصلي عوض مي‌شوند. در حال حاضر خانم‌ها به طرح‌هاي پيچيده توجه نشان مي‌دهند. به مناسبت‌هاي مختلف طرح‌هاي مختلف دوست دارند، کريسمس مي‌شود بابانوئل مي‌کشند، براي زمستان برف و براي شب يلدا هم هندوانه.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا